رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان بوکان از ندامت شکارچی قدیمی و کهنه‌کار زنده‌گیر کبک در این شهرستان بعد از 65 سال خبر داد.
کد خبر: ۹۰۴۲۶۲

محمد احمدی در مصاحبه با ایرنا گفت: یک شکارچی قدیمی و کهنه‌کار زنده‌گیر کبک که مدت 65 سال در کار زنده‌گیری کبک فعالیت داشت، از کار خود پشیمان شده و پرنده‌های خود را تحویل اداره حفاظت محیط‌زیست بوکان داد.

وی افزود: این شخص از شکارچیان قدیمی بوکان بوده و در خرید و فروش کبک نیز فعالیت داشت و فروش کبک‌ها را براساس معیارهای خاص خود در بوکان تعیین می‌کرد.

احمدی با بیان این که این فرد از کار خود پشیمان شده است، اظهار کرد: این شکارچی پس از مراجعه به اداره حفاظت محیط‌زیست بوکان اعلام آمادگی کرد در یک اقدام زیست‌محیطی کبک‌های در بند خود را آزاد کرد.

وی گفت: این شکارچی کهنه‌کار ده قطعه کبک خود را همراه با ادوات صید و شکار تحویل اداره حفاظت محیط‌زیست داد. احمدی گفت: کبک‌های تحویلی ازطرف شکارچی کهنه‌کار بوکانی در یکی از زیستگاه‌های اصلی این پرنده در طبیعت رهاسازی شد.

سال گذشته نیز 30 شکارچی کبک در اقدام طبیعت‌دوستانه از شکار کبک دست برداشته و ادوات صید و قفس‌های زنده‌گیری کبک را نیز به آتش کشیدند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها