مسابقات بین‌المللی قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی و برخی مسئولان و چهره‌های فرهنگی و نمایندگان قرآنی 75 کشور جهان آغاز شده است و برگزاری آن در مصلای امام خمینی (ره) ادامه دارد.
کد خبر: ۹۰۴۲۴۰

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، علی لاریجانی، رئیس مجلس در این مراسم گفت: تلاوت قرآن به صورت فردی در یک خانه نه‌تنها تأثیر بر رفتار و روحیات آن فرد دارد، بلکه بر خانواده و جامعه نیز اثر وضعی می‌گذارد که وجوهی از آن قابل درک است. بنابراین اگر در خانه‌ای قرآن خوانده شود براساس روایت امام‌رضا (ع) کارها در آن خانه آسان، خیر زیاد و ساکنان آن خانه در فزونی قرار می‌گیرند. یعنی تلاوت قرآن توسط یک فرد در خانه، سرنوشت کل خانواده و به طبع آن جامعه را تغییر می‌دهد.

او با تأکید بر این‌که برکت در خانواده از نظر عِده و عُده و رشد مادی و معنوی در گروه تلاوت قرآن است که در کل خانواده و جامعه تأثیر می‌گذارد، تصریح کرد: بر همین اساس است که پیامبر خدا می‌فرماید خانه‌های خود را به تلاوت قرآن نورانی کنید؛ زیرا کمال‌یافتگی، خیر، ارتقای شخصیتی، رشد مادی و معنوی و فزونی خیر و برکت در سایه تلاوت، تدبر و عمل به قرآن است.

رئیس قوه مقننه با اشاره به تلاش برخی دولت‌های به‌ظاهر اسلامی برای حمایت از گروه‌های تروریستی و تکفیری تصریح کرد: امروز این دولت‌های بظاهر اسلامی ولی دشمن خدا، مردم مظلوم یمن و سوریه را از بین می‌برند و ملت‌های اسلامی را به جان هم می‌ اندازند و سود آن به نفع صهیونیست‌ها و مستکبران است.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه هم با اشاره به این‌که سی و سومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم با شرکت 130 نفر از حافظان و قاریان کشورهای جهان برگزار می‌شو، گفت: ایران اسلامی در حال حاضر پرچمدار مبارزه با استکبار در جهان است.

حجت‌الاسلام محمدی در آیین افتتاحیه این دوره از مسابقات در مصلای بزرگ امام‌خمینی (ره) تهران ضمن خیر مقدم به قاریان، حافظان، داوران و حافظان روشندلی که در این دوره از مسابقات حضور پیدا کرده‌اند، عنوان کرد: این مسابقات فضایی قرآنی در ایران و جهان اسلام به‌وجود می‌آورد و رهبر معظم انقلاب پیرامون آن فرموده‌اند که اهمیت این برنامه‌ها به جهت فراگیری تلاوت قرآن در کشور است؛ زیرا انسان می‌تواند بیش از این مقدارها به تنهایی به تلاوت قرآن بپردازد، اما این مسابقات فضای جامعه را قرآنی می‌کند.

حجت‌الاسلام محمدی با اشاره به این‌که سی و سومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم با خیر و برکت بسیار برای ایران اسلامی و مهمانان این مسابقات برگزار می‌شود، تصریح کرد: این مسابقات زمینه‌ساز عمل به تعالیم قرآن است. یکی از این تعالیم مبارزه با طاغوت و استکبار است که در چند آیه قرآن به آن اشاره شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها