درآمدزایی با راه‌اندازی مزرعه پرورش ماکیان در حیاط منزل

همه‌ چیز کار دولتی و استخدامی نیست

غلامرضا سلطانی یکی از فعالان اقتصاد مقاومتی در شهر ایور است که توانسته با دریافت 70 میلیون ریال تسهیلات اقتصاد مقاومتی از بسیج سازندگی و راه‌اندازی مزرعه پرورش ماکیان، کمک شایانی به اقتصاد خانواده خود کند.
کد خبر: ۹۰۴۲۲۲
همه‌ چیز کار دولتی و استخدامی نیست

در سالی که از سوی رهبر معظم انقلاب به نام «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» نامگذاری شده، توجه به ترویج و توسعه طرح‌های اقتصاد مقاومتی، علاوه بر این که به تقویت رویه خودکفایی کمک می‌کند از سویی حلال مشکلات اقتصادی کشور و راهکار برون‌رفت از رکود تورمی است. از این ‌رو باید از روشی تولید را توسعه و رونق داد که کمترین میزان وابستگی به نقدینگی را ایجاد کند و در سریع‌ترین زمان به بازدهی مطلوب برسد.

در این خصوص در شهرستان گرمه نیز طی سال‌های اخیر تولیدی‌ها، مزارع پرورش مرغ و بوقلمون و صنایع تبدیلی متعددی در زمینه‌های مختلف راه‌اندازی شد و هم‌اکنون نیز بسیاری از این طرح‌ها با روند بسیار خوبی روبه‌پیشرفت و توسعه هستند.

غلامرضا سلطانی، یکی از فعالان عرصه اقتصاد مقاومتی شهر ایور، مهم‌ترین عامل موفقیت خود را در حوزه کمک به معیشت خانواده، اجرای طرح‌های اقتصاد مقاومتی بسیج می‌داند و می‌گوید: ورود مثبت و اثرگذار بسیج سازندگی به عرصه‌های اقتصادی و اعطای تسهیلات در زمینه اشتغال‌زایی باعث شده علاوه بر اشتغالزایی خود، زمینه تشویق دیگران برای حضور در این عرصه نیز فراهم شود. وی که پیش ‌از این راهکارهای استفاده حداکثری از فضای حیاط منزلش را برای پرورش ماکیان به کار بسته بود، اظهار کرد: با استفاده از تسهیلات اقتصاد مقاومتی توانستم تعداد ماکیانی را که در حیاط منزل نگهداری می‌کنم افزایش دهم و منشأ اثری برای اقتصاد خانواده باشم.

این فعال حوزه اقتصاد مقاومتی در خصوص میزان سرمایه‌گذاری اولیه در این طرح گفت: توسعه و پرورش ماکیان و بخصوص بوقلمون را با هفت میلیون تومان وامی که در قالب اقتصاد مقاومتی از بسیج سازندگی گرفته بودم، شروع کردم.

وی با بیان این که فقط یک سال است در زمینه پرورش بوقلمون مشغول فعالیت است، افزود: در این مدت با خرید 30 بوقلمون کار خود را شروع کرده و سپس با گذشت زمانی اندک توانستم از این تعداد، 300 جوجه بوقلمون پرورش داده و روانه بازار کنم.

سلطانی با بیان این که 300 جوجه بوقلمون تولیدشده را در همان هفته اول به قیمت هر عدد 8000 تومان فروختم، اظهار کرد: فقط پرورش جوجه بوقلمون‌ها برایم حدود دو میلیون و 500 هزار تومان سود داشته است.

وی ادامه داد: فروش روزانه تخم‌مرغ و تخم بوقلمون از دیگر مزایای نگهداری ماکیان در حیاط منزل است و این کار علاوه بر درآمدزایی، نیاز خانواده به تهیه تخم‌مرغ و گوشت سفید را به صفر رسانده است.

این شهروند ایوری که هم‌اکنون حدود 25 مرغ و 25 بوقلمون را در حیاط منزل خود نگهداری می‌کند، افزود: از آنجا ‌که بوقلمون تنها در یک دوره خاص از سال تخمگذاری می‌کند، کار تولید جوجه را با گذاشتن 15 تخم زیر هر بوقلمون آغاز کرده‌ام.

وی با بیان این که هم‌اکنون قیمت هر بوقلمون چهار ماهه بین 80 تا صد هزار تومان است، اظهار کرد: در سال اول چون تجربه کافی در امر پرورش ماکیان نداشتم جوجه بوقلمون‌ها را همان هفته اول روانه بازار کردم، اما امسال با پرورش آنها در قالب بوقلمون گوشتی، درآمدم از این بخش را چند برابر خواهم کرد. وی همچنین با بیان این که نگهداری مرغ و بوقلمون در کنار کار کشاورزی کم‌هزینه است، اضافه کرد: از آنجا ‌که این حیوانات علاوه بر جو و گندم از علوفه‌های متعدد نیز تغذیه می‌کنند کشاورزان می‌توانند با پرورش این حیوانات درآمد خود را افزایش دهند.

غلامرضا سلطانی با توصیه به جوانانی که به دنبال مشاغل دولتی هستند، خاطرنشان کرد: به واقع باید بدانیم همه‌ چیز کار دولتی و استخدامی نیست. جوانان می‌توانند با مطالعه در زمینه مشاغل مختلف و دریافت تسهیلات اقتصاد مقاومتی، زمینه اشتغال خود و چندین نفر را فراهم کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها