هرگز نمی‌توانید در حالی که دست‌های خود را در جیب فرو برده‌اید از نردبان موفقیت بالا بروید! این یک مثل قدیمی است، اما حقیقت دارد. برای رسیدن به موفقیت باید تلاش کرد و این تلاش به عوامل زیادی بستگی دارد. اولین راز موفقیت، مثبت اندیشیدن است.
کد خبر: ۹۰۴۲۰۸
مثبت‌اندیشی راز موفقیت

مثبت اندیشیدن یعنی فرد، مثل برنده‌ها فکر و عمل کند. اندیشیدن مثل انسان‌های شکست خورده و منفعل، نه‌تنها کمکی به رسیدن به هدف نمی‌کند بلکه افراد را از هدفی که در نظر گرفته‌اند، دور می‌کند. از این نظر انسان‌های موفق، از مدت‌ها قبل از رسیدن به هدف، یعنی از همان ابتدا که قدم در مسیر می‌گذارند، پیشرفت‌ها و دستاوردهایی را که قرار است به آنها برسند در ذهن خود مجسم می‌کنند. این گروه همیشه نیمه پر لیوان را می‌بینند و برای تلاش بیشتر، انگیزه پیدا می‌کنند.

دومین راز رسیدن به موفقیت، استفاده از فرصت هاست. یک فرد موفق منتظر نمی‌ماند شانس در خانه او را بزند. او خودش به دنبال موفقیت می‌رود. مثل شکارچی ای که خودش دنبال شکار می‌رود نه این که به انتظار بیرون آمدن شکار از مخفیگاهش بنشیند. او در مسیرهای مختلف تله می‌گذارد و بالاخره شکار را به دام می‌ اندازد. یک فرد موفق هم همین طور است.

و نکته مهم آخر این که یک فرد موفق با صبر و حوصله کارهایش را انجام می‌دهد. پله پله و قدم به قدم پیش می‌رود. به این ترتیب راه رسیدن به موفقیت برای هیچ انسانی در هیچ شرایطی، سخت و ناهموار نیست. اینجاست که اراده و پشتکار حرف اول را می‌زند و در صف اول انسان‌های موفق، افرادی را می‌بینیم که از شکست ناراحت نمی‌شوند.

مصطفی تبریزی

روان‌شناس و استاد دانشگاه

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها