شاید خرید بعدی بایرن میختاریان باشد

هافبک ارمنستانی، ستاره بوندسلیگا

اشتوتگارت یا وردربرمن؛ کدام تیم سقوط می‌کند؟

شب وداع با بوندس‌لیگای 1

پرونده رقابت‌های این فصل بوندس‌لیگا در حالی امشب با انجام 9 بازی همزمان بسته می‌شود که تنها علامت سوال جدول بوندس‌لیگا به تیم‌های سقوط‌کننده مربوط است.
کد خبر: ۹۰۴۱۹۸
شب وداع با بوندس‌لیگای 1

بایرن مونیخ هفته گذشته با رسیدن به امتیاز 85 برای چهارمین فصل متوالی قهرمان فوتبال آلمان شد و تیم‌های بورسیا دورتموند و بایرلورکوزن نیز که 77 و 57 امتیازی هستند با قرار گرفتن در رده‌های دوم و سوم جدول، سهمیه حضور در لیگ قهرمانان را به دست آوردند. تیم چهارم جدول هم بورسیا مونشن گلادباخ 52 امتیازی است که در مرحله پلی‌آف لیگ قهرمانان حضور پیدا خواهد کرد.

بعد از گلادباخ سه تیم 49 امتیازی ماینتس، هرتابرلین و شالکه هستند که با توجه به تفاضل گل پایین شان تهدیدی برای عنوان چهارمی گلادباخ محسوب نمی‌شوند. با این حال این سه تیم برای کسب مجوز صعود مستقیم به لیگ اروپا با یکدیگر رقابت دارند. دو تیمی که در رده‌های پنجم و ششم قرار بگیرند در مرحله نهایی لیگ اروپا حاضر خواهند بود، اما تیم هفتم باید در پلی آف این تورنمنت اروپایی شرکت کند.

در پایین جدول اما، اوضاع پیچیده‌تر است. هانوفر بعد از 14 سال سقوط کرده، اما اشتوتگارت با 33، وردربرمن با 35 و اینتراخت فرانکفورت با 36 امتیاز آخرین شانس خود را برای بقا جستجو می‌کنند. چیزی که حساسیت را دوچندان می‌کند بازی رودرروی وردربرمن و اینتراخت است. برنده این بازی در بوندس‌لیگای یک باقی ماند، اما مساوی، حکم به بقای اینتراخت می‌دهد. اشتوتگارت هم تنها در صورتی از سقوط فرار می‌کند که وولفسبورگ را در خانه حریف ببرد و منتظر شکست وردربرمن مقابل اینتراخت باقی بماند. اشتوتگارت و وردربرمن در 35 سال اخیر همواره در بوندس‌لیگای یک حضور داشتند، اما فصل آینده قطعا یکی از این دو تیم باید به بوندس‌لیگای 2 برود.

برنامه هفته پایانی بوندس‌لیگا

شنبه 25 اردیبهشت

آگزبورگ ـ هامبورگ، بایرلورکوزن ـ اینگولشتاد، بایرن مونیخ ـ هانوفر، بورسیا دورتموند ـ کلن، دارمشتاد ـ بورسیا مونشن گلادباخ، هوفتهایم ـ شالکه، ماینتس ـ هرتابرلین، وردربرمن ـ اینتراخت فرانکفورت، وولفسبورگ ـ اشتوتگارت (ساعت 18)

رضا پورعالی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها