دکتر عبدالعلی علی‌عسکری متولد 1337 دارای دیپلم ریاضی، کارشناسی مهندسی برق و الکترونیک از دانشگاه امیرکبیر (پلی‌تکنیک تهران)،کارشناسی ارشد مدیریت از دانشگاه تهران و دکترای مهندسی صنایع با گرایش سیستم و بهره‌وری از دانشگاه علم و صنعت است .
کد خبر: ۹۰۴۰۶۷

وی از نوجوانی در فعالیت‌های انقلابی ضد رژیم شاه حضور داشت و به همین دلیل در 16 سالگی از سوی ساواک دستگیر شد. در دوران دانشجویی نیز به فعالیت و مبارزه علیه رژیم شاه ادامه داد و با برخی از همفکران خود به تشکیل گروهی با مشی فعالیت سیاسی بر ضد رژیم پهلوی و تبعیت از امام(ره) و روحانیت اقدام کرد. در اوایل سال 1357 همراه با تعدادی از اعضای این گروه در شیراز دستگیر و به کمیته مشترک ضد خرابکاری و سپس به زندان‌های اوین و قصر منتقل شد و تا 2 بهمن 1357 در زندان بود که با هجوم مردم به زندان آزاد شد.

دکترعلی عسکری علاوه بر حضور در جبهه‌های جنگ در دوران دفاع مقدس، مدتی در عرصه‌های مدیریتی در حوزه صنایع هوا فضا خدمت کرد و پس از آن منشأ خدمات ارزنده‌ای در بخش‌های مختلف بود که دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی، معاونت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیرعاملی سازمان مراکز ایرانگردی و جهانگردی، مشاور رئیس جمهور (1373)، مدیرعاملی بنیاد فرهنگی پژوهشی غرب شناسی، معاونت آموزشی سازمان و ریاست دانشکده صداوسیما (1382)، معاونت توسعه و فناوری رسانه صداوسیما و پایه‌گذاری جریان پرشتاب تبدیل سیستم آنالوگ به دیجیتال در کشور و همچنین مشاور رئیس قوه قضاییه، بخشی از تجارب مدیریتی اوست.

وی اخیرا مشاور رئیس سازمان صداوسیما بود و کتاب‌ها و مقالات متعددی نیز در حوزه‌های رسانه، مدیریت، فناوری نوین، تولید در کلاس جهانی و الگوی نظام اسلامی دارد. او در عین حال عضو هیات علمی دانشگاه صداوسیماست.

او طی دوره‌های مختلف کاری به عناوین و افتخارات متعددی دست یافت، از جمله در اتحادیه رادیو و تلویزیونی آسیا و اقیانوسیه به عنوان مهندس برتر انتخاب شد. جایزه مدیر جهادی از دیگر نشان‌هایی است که بر سینه او می‌درخشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها