پرونده پانزدهمین دوره لیگ برتر فرداشب بسته می‌شود

پرسپولیس و استقلال در تب قهرمانی

هر دو شهر برای جشن قهرمانی آماده‌اند؛ هم اهواز و هم تهران. وسایل آتش بازی مهیاست. لباس‌های مخصوص قهرمانی هم همین‌طور؛ لباس‌های سفیدی که روی آنها عکس جام و واژه «قهرمان» حک شده است.
کد خبر: ۹۰۴۰۳۰

برای جشن قهرمانی پرچم بزرگ دو باشگاه هم سفارش داده شده؛ پرچمی که با آن دور قهرمانی بزنند. اما سور و سات قهرمانی در کدام شهر بر پا می‌شود؟ تهران یا اهواز؟ شاید هم قم!

حماسی‌ترین صحنه پایانی برای فیلمنامه لیگ پانزدهم، همین حالت سوم است. این‌که پرسپولیس و استقلال خوزستان در عین ناباوری مغلوب راه‌آهن و ذوب‌آهن شوند و استقلال در قم، صبا را شکست بدهد. صحنه‌ای که حتی تصورش هم برای هواداران استقلال سرشار از هیجان است.

علم آمار می‌گوید برای این حالت، کمتر از 4 درصد شانس وجود دارد. به همین خاطر هم سازمان لیگ برتر مجبور است یک کپی از جام قهرمانی را به قم بفرستد تا اگر استقلال قهرمان شد جامی برای بالای سر بردن وجود داشته باشد.

با این حال همه نگاه‌ها به تهران و اهواز است. برای پرسپولیسی‌ها بازی روز جمعه، یادآور همان شنبه خاطره‌انگیزه 9سال پیش است؛ 28 اردیبهشت سال 87. گل سپهر حیدری در دقیقه 96 و انفجار ورزشگاه آزادی که یک دست قرمز شده بود و قهرمانی پرسپولیس.

خاطراتی از این دست برای هواداران استقلال خوزستان، خاطرات غریبی است. فقط هفت سال از عمر تاسیس باشگاه آبی‌پوش اهوازی می‌گذرد و در این مدت هیچ جام معتبری به کلکسیون افتخاراتشان افزوده نشده است.

با این حال قهرمانی در لیگ برای آنها یک اتفاق تاریخی است. چیزی شبیه قهرمانی لستر سیتی در لیگ برتر انگلیس.

منطق فوتبال می‌گوید شانس قهرمانی استقلال خوزستان برای قهرمانی بیشتر از پرسپولیس است. مگر این‌که آنها خودشان به این شانس پشت پا بزنند. شاگردان عبدالله ویسی اگر ذوب‌آهن را در ورزشگاه غدیر اهواز شکست بدهند، آن بخش از کاری که برای قهرمانی برعهده‌شان گذاشته شده را انجام داده‌اند. با این حال این امکان هم هست که استقلال خوزستان، ذوب‌آهن را ببرد ولی قهرمان نشود. این همان حالتی است که پرسپولیسی‌ها را کمی نگران می‌کند. اگر استقلال در اهواز برنده شود پرسپولیس نیاز به گل آوراژ پیدا خواهد کرد و مجبور است با حداقل 3 گل اختلاف یا بیشتر مقابل راه‌آهن به برتری برسد. این یعنی قرمزها باید 90 دقیقه به دروازه حریف حمله کنند تا شانس قهرمانی را برای خودشان بالا ببرند.

در انتهای جدول، اما تکلیف در یک بازی مشخص می‌شود؛ سیاه‌جامگان ـ ملوان در مشهد. میزبان برای بقا چاره‌ای جز برتری با 2 گل اختلاف ندارد، اما برای ملوان یک تساوی هم کفایت می‌کند. البته به شرطی که راه‌آهن پرسپولیس را نبرد.

جمعه برای فوتبالی‌ها یک روز خاص است.

برنامه هفته پایانی

پرسپولیس ـ راه‌آهن (ورزشگاه آزادی تهران)

تراکتورسازی ـ استقلال اهواز (ورزشگاه یادگار امام تبریز)

استقلال خوزستان ـ ذوب‌آهن (ورزشگاه غدیر اهواز)

فولاد ـ گسترش فولاد (ورزشگاه تختی اهواز)

سایپا ـ نفت تهران (ورزشگاه دستگردی تهران)

سپاهان ـ پدیده (ورزشگاه فولادشهر اصفهان)

سیاه‌جامگان ـ ملوان (ورزشگاه ثامن‌الائمه مشهد)

صبا ـ استقلال (ورزشگاه یادگار امام قم)

* همه بازی‌ها ساعت 18 برگزار می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها