پرونده قتل ستایش سرانجام به دادگاه کیفری یک استان تهران ارسال شد تا قاتل 17 ساله در مقابل سه قاضی جنایی از اتهامات خود دفاع کند.
کد خبر: ۹۰۴۰۲۰

به گزارش جام‌جم، پس از تکمیل تحقیقات در دادسرای ورامین، دیروز کیفرخواست پرونده قتل ستایش قریشی توسط دادستان این شهر صادر و پرونده برای محاکمه به دادگاه کیفری یک ارسال شد. در کیفرخواست، پسر ایرانی متهم به قتل عمد و جنایت بر میت شده است. در خصوص تجاوز به عنف هم در دادگاه کیفری تصمیم‌گیری می‌شود.

قوام فروزان، سرپرست دادسرای اطفال تهران نیز دیروز درباره این پرونده گفت: در جلساتی که با امیرحسین، قاتل ستایش داشتیم مشخص شد گذاشتن یک طبقه در اختیار پسر 16 ساله و آزادی تلفن همراه و فیلم‌های مستهجن و اجازه دادن بزرگسالان خانواده به پسرشان در استفاده از مشروبات، باعث انحراف وی شده است. اگرچه ممکن است وی بگوید در آن لحظه بر اثر مستی، اراده‌ای نداشته، اما باید قوانین یادآوری می‌شد و دختر شش ساله هم در این صورت براحتی به وی اعتماد نمی‌کرد و این اتفاق نمی‌افتاد.

فروزان ادامه داد: طبق قواعد دین اسلام، آموزش‌های همگانی وظیفه حکومت اسلامی است و در اجرای آموزش‌های حقوق همگانی برنامه ویژه‌ای داریم تا برای جمعیت کمتر از 18 سال آموزش‌های حقوقی و قضایی را اجرایی کنیم.

در این پرونده پسر ایرانی در یکی از روستاهای ورامین پس از قتل دختر شش ساله افغان، روی جسد او اسید ریخت. او یک روز بعد راز قتل را فاش کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها