سخنگوی هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات از تائید صحت مرحله دوم انتخابات مجلس در 40 حوزه انتخابیه توسط این شورا خبر داد و گفت: در جلسه روز چهارشنبه شورای نگهبان، پرونده مرحله دوم دهمین دوره انتخابات مجلس در 42 حوزه انتخابیه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
کد خبر: ۹۰۴۰۰۵

سیامک ره‌پیک در گفت‌وگو با فارس اعلام کرد: با توجه به این‌که منتخب مردم مراغه و عجبشیر بر اثر سانحه جان خود را از دست داد، شورای نگهبان ضمن تائید صحت انتخابات در این حوزه انتخابیه، مقرر کرد نماینده این حوزه انتخابیه در انتخابات میاندوره‌ای همزمان با انتخابات ریاست‌جمهوری در سال 96 انتخاب شود.

این عضو حقوقدان شورای نگهبان تأکید کرد: همچنین در جلسه اخیر شورای نگهبان برای دو حوزه انتخابیه مرحله دوم انتخابات مجلس به دلیل برخی گزارش‌های واصله، مقرر شد بازرسی و بررسی دقیق‌تری در زمینه این دو حوزه انتخابیه مجدد انجام شود و ان‌شاءالله در جلسات آینده شورای نگهبان درباره این دو حوزه انتخابیه تعیین تکلیف خواهد شد و پرونده 13 حوزه انتخابیه باقیمانده در جلسات آینده شورای نگهبان مورد رسیدگی قرار می‌‌گیرد.

آیت‌الله جنتی: نظارت استصوابی شورای نگهبان عام و در تمام مراحل است

همزمان، آیت‌الله احمد جنتی، دبیر شورای‌نگهبان دیروز در جمع روسا و مسئولان ستادهای دهه فجر و شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی تصریح کرد:‌ برخی ادعا می‌کنند بعد از رأی‌گیری انتخابات فقط مجلس می‌تواند اعتبارنامه فرد فاقد صلاحیت را تائید نکند، این ادعا خلاف نظارت استصوابی قبل از ورود به مجلس است.

وی راجع به ابطال آرای برخی نامزدها به علت دستیابی به اسناد جدید که حاکی از عدم صلاحیت برخی افراد بود، افزود: نظارت استصوابی شورای نگهبان عام و در تمام مراحل است و این اقدام سابقه هم داشته مثلا درباره فردی که بعد از رأی ‌آوردن معلوم شد مدرک تحصیلی‌اش بی‌اعتبار است و انتخابات را شورای نگهبان ابطال کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها