فناوری آینده

بند کفش هوشمند

بعد از دستبند، کفش و جوراب هوشمند این بار نوبت بند کفش است که به خانواده هوشمندها اضافه شود.
کد خبر: ۹۰۳۹۲۸

HICKIES 2.0 یک محصول دیجیتال جدید است که می‌تواند جایگزین بند کفش ورزشی شما شود و بدون این‌که لازم باشد هزینه زیادی برای خرید یک کفش ورزشی با حسگرهای حرکتی پرداخت کنید، اطلاعات فیزیکی مختلفی مانند شتاب، سرعت، تعداد قدم‌ها، حرارت پاها، میزان گردش خون در پا و مسافت طی شده را اندازه‌گیری می‌کند. همچنین HICKIES 2.0 می‌تواند نوع حرکت شما را تشخیص دهد و مشخص کند چه میزان از مسیر را پیاده‌روی کرده‌، تند راه رفته‌ یا دویده‌اید. این بند کفش فقط 15 دلار قیمت دارد و با استفاده از اپلیکیشنی به همین نام با گوشی اندرویدی یا آیفون ارتباط برقرار می‌کند.

دوربین پرنده

مونوپادها یا همان دسته‌های بلندی که دوربین یا گوشی را در فاصله‌ای دورتر از شما نگه می‌دارد، کار را برای ثبت عکس‌های سلفی بسیار راحت کرده، اما نکته عذاب‌آور در مورد این دسته‌های بدقواره این است که بخشی از عکس شما را اشغال کرده و حتی ممکن است عکس شما را خراب کند. پس برای گرفتن یک عکس سلفی، نظرتان در مورد یک دوربین پرنده چیست؟ The Hover Camera یک دِرون پرنده «عمود پرواز» است که چندان قدرت مانوردهی و پرواز ندارد، اما کافی است آن را روشن کرده و در ارتفاع دلخواهتان بین زمین و آسمان رها کنید تا همان‌جا ثابت بماند. این دوربین کوچک با چهار پَره خود فشار لازم را برای غلبه بر جاذبه زمین تامین کرده تا دوربین درست در همان نقطه موردنظر معلق بایستد. این وسیله با دوربین 13 مگاپیکسلی و قابلیت فیلمبرداری 4K هنوز به بازار نیامده است.

چند لنز در یک قاب

اگر از آیفون استفاده کرده باشید به احتمال زیاد با لنزهای اضافه‌ای که برای دوربین این گوشی طراحی شده آشنا هستید. این لنزهای بیرونی اضافه قدرت بزرگنمایی دوربین گوشی شما را افزایش می‌دهد، اما حمل همیشگی و جا انداختن این لنزها آن هم زمانی که بخواهید از چند لنز متفاوت استفاده کنید دردسرهای خودش را دارد. حال قاب آیفون iZZi Remix 6 با قرار دادن سه لنز در بدنه خود این امکان را می‌دهد که همزمان از سه لنز مایکرو10xو 12x و زوم دو برابر استفاده کنید. برای استفاده از این لنزها فقط کافی است اهرم پشتی قاب را حول یک دایره چرخانده و لنز مورد علاقه خود را انتخاب کنید. این قاب با قیمت 130 دلاری در رنگ‌های سیاه، بنفش، قرمز، آبی و نقره‌ای به بازار عرضه شده است.

نورها را به رقص آورید

در مجالس، جشن‌ها، تولدها و مراسم شادی، یکی از ابزارهای کاربردی که می‌تواند محیط پیرامون شما را زیبا و شادتر کند ریسه‌های نور است. صدها لامپ و دیود رنگی که با خاموش و روشن شدن‌‌، رنگ و روی جالبی به یک مهمانی یا جشن می‌دهند. اما آیا به این فکر کرده‌اید که می‌توانید این ریسه‌های نورانی را به کنترل خود درآورید و با توجه به حال و هوای مهمانی آنها را هدایت کنید؟ این دقیقا همان کاری است که Flickerstrip از عهده آن برمی‌آید. Flickerstrip یک روتر و ریسه‌های نوری مخصوص است که با استفاده از وای‌ فای به گوشی هوشمند وصل شده و با استفاده از اپلیکیشن خود به کاربر این امکان را می‌دهد برنامه دقیقی از نحوه خاموش و روشن شدن نورها، سرعت و توالی آنها طراحی کنید. اشتباه نکنید کار آن قدرها هم سخت نیست، فقط به یک پریز برق برای وصل کردن نورها و یک گوشی‌ احتیاج دارید و باقی کارها با توجه به روحیات شما انجام می‌شود.

آینه‌ هوشمند برای حمام

آواز خواندن در حمام از کارهایی است که خودتان از آن لذت می‌برید، اما ممکن است مایه عذاب اطرافیان شود! شاید گوش دادن به یک موسیقی در حمام این عادت را از سرتان بیندازد، اما چگونه؟ محصول جدیدی که Ryan Nelwan عرضه کرده یک آینه هوشمند و لمسی جدید است که امکان پخش موسیقی و فیلم را در اختیارتان قرار می‌دهد و حتی عکس‌های دلخواهتان را به نمایش می‌گذارد. همچنین اگر کارتان در حمام زیاد طول کشید، می‌توانید از طریق همین آینه صفحات وب را باز کرده و به وبگردی مشغول شوید. البته احتمال این آخری بسیار کم است! این آینه هوشمند که هنوز نامی برای آن انتخاب نشده، در مرحله آزمایشی قرار دارد و دقیقا مانند یک تبلت بزرگ لمسی عمل کرده و حتی توانایی راه‌اندازی اپلیکیشن‌های مختلف را هم دارد.

پایان ترس از پنچری

به دفعات ممکن است پیش آمده باشد صبح که سراغ ماشین خود می‌رویم با لاستیک بی‌باد خودرو مواجه شویم یا در یک روز گرم تابستانی متوجه بد حرکت‌کردن خودرو و در نتیجه پنچری آن بشویم. برای رهایی از چنین شرایطی بهتر است سراغ سیستم هوشمند کنترل باد لاسیتک FOBO بروید. این حسگر جمع‌و‌جور که روی بخش ورودی هوای تایر ماشین قرار می‌گیرد با استفاده از بلوتوث، اطلاعات جالبی را به گوشی هوشمند شما مخابره کرده و با نشان دادن وضعیت لاستیک‌ها به شما گوشزد می‌کند کدام لاستیک در وضعیت کم باد، فشار زیاد و حتی در آستانه پنچری قرار دارد. فقط کافی است این گجت را به تایر وصل کرده تا از طریق بلوتوث همیشه از وضعیت لاستیک خود باخبر شوید. یک بسته FOBO که شامل چهار حسگر برای چهار چرخ یک ماشین است، 180 دلار قیمت دارد.

چشم مچی

به ترکیب یک اکشن کمرا و ساعت هوشمند فکر کنید، قطعا محصول هیجان‌انگیزی می‌شود. این همان حسی است که سازندگان Frodo را مجاب کرده دست به ساخت چنین محصولی بزنند. Frodo یک دوربین ورزشی یا همان اکشن کمراست که با بند مخصوص به مچ دست بسته می‌شود و عکس و فیلمبرداری در شرایط خاص را برای شما ممکن می‌کند. این دوربین که قابلیت فیلمبرداری در حالت اچ‌دی را دارد ضدآب و ضدتکان بوده تا خیالتان از بابت همراهی همیشگی آن راحت باشد. این دوربین مخصوص کسانی است که با دوچرخه سفر کرده و می‌خواهند مسیر سفر خود را از روی همان دوچرخه بدون مزاحمت اضافه فیلمبرداری کنند. این دوربین از طریق شبکه وای‌فای داخلی خود با گوشی هوشمند ارتباط برقرار کرده و انتقال عکس‌ها و همچنین کنترل از راه دور دوربین را ممکن می‌کند. همچنین می‌توانید Frodo را از بند دستی جدا کرده و مانند دیگر دوربین‌های ورزشی از آن استفاده کنید. این دوربین قیمتی معادل 239 دلار دارد و قرار است تابستان امسال به بازار جهانی عرضه شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها