سایت پولیگون در مطلبی، تاریخ استودیوی اپیک و چگونگی جدا شدن اعضای اصلی آن را نوشته که در آن، مدیرعامل اپیک، آقای تیم سویینی چگونگی و دلایل تغییر رویکرد استودیو را در مدل تجاریشان شرح داده است.
کد خبر: ۹۰۳۸۹۹

وی در این مصاحبه از انفجار هزینه‌های تولید سری Gears of War و اختلاف‌هایشان با مایکروسافت گفته که در نهایت به تغییر خط‌‌مشی شرکت به سوی مدل تجربه رایگان ختم شده است.

به گفته آقای سویینی، قسمت اول سری ابزار جنگ که سال 2006 برای X360 منتشر شد، 12 میلیون دلار هزینه داشت و درنهایت حدود صد میلیون دلار درآمد عاید شرکت کرد. با این حال بودجه قسمت‌های بعدی به طور تساعدی افزایش یافت. قسمت سوم این بازی حدود چهار یا پنج برابر قسمت اول، بین 48 تا 60 میلیون دلار هزینه در بر داشته است. برنامه اپیک برای قسمت چهارم و پیش از فروش حقوق فرنچایز به مایکروسافت، این بود که صد میلیون دلار هزینه تولید کند.

سویینی افزود: «سودمان طی سال‌ها کمتر می‌شد. حساب و کتاب کردیم و دیدیم بودجه لازم برای Gears of War 4 بیش از صد میلیون دلار بود و در صورت موفقیت بزرگ آن، تازه سودمان با هزینه‌ها سر به سر می‌شد. همین باعث شد دست از این سری بکشیم و الگوی کارمان را تغییر دهیم.»

بازی بعدی اپیک، Paragon نام دارد که به سبک MOBA و به‌صورت تجربه رایگان عرضه خواهد شد. قرار است نسخه‌ای به‌صورت تجربه رایگان نیز از بازی Unreal Tournament منتشر شود. این در حالی است که هنوز برنامه‌ای برای الگوی عرضه Fortnite در سبک بقا مشخص نشده است.

در پرونده پولیگون همچنین به اختلاف بین مایکروسافت و اپیک اشاره شده که محوریتش گیم Gears of War: Judgment است که استودیوی People Can Fly آن را ساخته بود. ظاهرا پس از انتشار Judgment توسط اپیک گیمز، به دلیل برخی شکایات از طرف بازیکنان به بازی درباره بخش مولتی‌پلیر بازی، مسئولان اپیک به مایکروسافت مراجعه کرده و پیشنهاد بهسازی بخش مولتی‌پلیر بازی و انتشار نسخه‌ای دیگر را دادند که با مخالفت مسئولان و این پاسخ که در برنامه تجاری مایکروسافت نمی‌گنجد، دست از پیشنهاد خود کشیدند.

اینجا نگرانی‌های آقای سویینی بالا گرفت، زیرا خود را کنار شرکتی می‌دید که بین گیم و گیمرها مانع می‌شود.

با اختلافی که میان مایکروسافت و اپیک گیمز پیش آمد و موجب سپردن این بازی به Coalition شد، فقط می‌توانیم راجع به آینده این بازی گمانه‌زنی کنیم. هنوز خبرهای موثقی از قسمت چهارم بازی منتشر نشده، اما ویدئوهای کوتاهی که از آن روی اینترنت دیده می‌شود، قطعا انتظارها را بالا برده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها