در انفجار شهرک صدر عراق بیش از 100 نفر کشته و زخمی شدند

تنش‌های سیاسی عراق و آزادی عمل تروریست‌ها

گروه تروریستی تکفیری داعش که این روزها از هرسو تحت فشار قرار گرفته و اضمحلال خود را نزدیک می‌بیند، می‌کوشد با حملات تروریستی و هدف قرار دادن مردمان بی‌گناه، خطر را از خود دور کند. روز گذشته یک بار دیگر عوامل وابسته به این گروهک، مردم عراق را در شهرک صدر به خاک و خون کشیدند.
کد خبر: ۹۰۳۸۵۱

گزارش‌های خبری حاکی از آن است که انفجار یک خودروی بمبگذاری شده در بازاری در شهرک صدر، دست‌کم 31 کشته و بیش از 65 مجروح برجای گذاشته است. شبکه المیادین تعداد کشته‌ها را 65 نفر و مجروحان را 70 نفر اعلام کرد.

به گفته شبکه الجزیره، این انفجار در نزدیکی یک سالن آرایش زنانه رخ داد و بخش عمده‌ای از کشته‌شدگان را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند.

پایان داعش؛ حامیان دیگر سخاوتمند نیستند

خالد العبیدی، وزیر دفاع عراق می‌گوید: پایان باندهای تروریستی داعش در خاک عراق به لطف نبرد قهرمانانه ارتش و فداکاری‌هایش نزدیک است. پیش از این نیز مقامات عراقی و آمریکایی گفته بودند سال 2016 (سال جاری میلادی) سال پایان داعش در عراق است. به همین دلیل نبردهای شدیدی هم‌اکنون بخصوص در شهرک‌ها و روستاهای اطراف موصل در جریان است.

همزمان با این تحولات، فرمانده عملیات نظامی در استان الانبار دیروز از کشته شدن چهار تروریست داعشی در منطقه دولاب در شمال غربی رمادی خبر داد.

وی اضافه کرد که هواپیماهای ائتلاف بین‌المللی یک خندق زیرزمینی تروریست‌ها را در الکصیرات در غرب رمادی و یک انبار سلاح و مهمات را در منطقه جبه از توابع الانبار منهدم کردند.

گروه تروریستی داعش در ماه‌های اخیر قدرت هجومی خود را از دست داده و به تاکتیک دفاعی روی آورده و به همین دلیل بیشتر عملیات نیروهای عراقی در ماه‌های اخیر در مدت زمان‌های کوتاهی به پیروزی و آزادسازی مناطق از تصرف داعش منجر شده است. همکاری گسترده نیروهای ارتش و بسیج مردمی عراق در فلوجه در روزهای اخیر، موجب شکست‌های پیاپی داعش در این شهر و کشته شدن دست‌کم 200 نفر از آنها شد. به اعتراف رسانه‌های وابسته به تروریست‌ها، یکی از فرماندهان داعش به نام بلال عزیز ابراهیم الحلبوسی به همراه 20 نفر از معاونانش در این حملات کشته شدند.

برخی تحلیلگران بر این باورند که گروه تروریستی داعش این روزها با مشکلاتی از نظر مالی مواجه است. این تحلیلگران بر این باورند که تامین‌کنندگان مالی داعش این روزها سخاوتمندی گذشته را از دست داده‌اند. در همین ارتباط، شبکه خبری اسکای‌نیوز اعلام کرد: تروریست‌های داعش از این که حقوق ماهانه‌شان از
صد دلار به 50 دلار کاهش یافته، ناخشنودند. این ناخرسندی درحالی است که رسانه‌ها پیش از این حقوق ماهانه عناصر تروریستی داعش را حداقل 300 و حداکثر بیش از یکهزار دلار اعلام کرده بودند.

جنایت هولناک داعش در کرکوک

تروریست‌های تکفیری در اقدامی ددمنشانه، پنج عضو یک خانواده را به طرز وحشیانه‌ای کشتند. این امر بازتاب گسترده‌ای در بین مردم عراق داشته است. براساس گزارش رسانه‌های عراقی، داعشی‌های وهابی، پنج عضو یک خانواده را در جنوب غربی با ریختن نفت روی آنها آتش زده و به قتل رساندند. این جنایت وحشیانه تکفیری‌ها، خشم و نفرت ملت عراق از این مزدوران وهابی صهیونیستی غربی را به اوج خود رسانده است. تکفیری‌های مدعی اجرای شریعت و خلافت اسلامی موهوم خود، این انسان‌های بی‌گناه را به اتهام آنچه رها کردن سرزمین خلافت و عدم پایبندی به دستورات داعش می‌خوانند، به این شیوه وحشیانه و ضدبشری به قتل رساندند.

نظامیان ایتالیایی در عراق

وزیر دفاع ایتالیا که به عراق سفر کرده است، گفت؛ بزودی 500 نظامی دیگر این کشور با هدف حمایت از سد موصل به شمال عراق اعزام خواهند شد. روبرتا بینوتی، وزیر دفاع ایتالیا که دوشنبه در سفری اعلام نشده به عراق رفت، پس از دیدار با مقامات عراقی در بغداد و سپس اربیل با اعلام این خبر اظهارکرد: این نظامیان با هدف صیانت از سد موصل به شمال عراق اعزام خواهند شد. این سد در 35 کیلومتری شمال شهر موصل و در منطقه‌ای نزدیکی محل استقرار تکفیری‌های داعش واقع شده است و یکی از زیرساخت‌های مهم عراق محسوب می‌شود.

در حال حاضر 380 نظامی ایتالیایی در عراق حضور دارند و ماموریت آنها آموزش نیروهای پلیس محلی در بغداد و اربیل است و 30 نظامی ایتالیایی عضو لشکر 9 ارتش ایتالیا در یگان نیروهای ویژه آمریکا در پایگاه نظامی التقدم حضور دارند. پایگاهی که اخیرا در حدفاصل میان دو شهر الفلوجه و رمادی در استان الانبار احداث شده است.

تغییر سفیر آمریکا در عراق

احمد الجبوری، نماینده حزب اصلاحات پارلمان عراق دیروز اعلام کرد طی روزهای آینده، سفیر آمریکا در عراق تغییر خواهد کرد.

به گفته وی، کنگره آمریکا با درخواست حزبش برای تغییر استوارت جونز، سفیر کنونی عراق موافقت کرده است. قرار است داگلاس سلیمان به جای جونز، سفیر آمریکا در عراق تعیین شود. به گفته الجبوری تا چهار یا پنج روز آینده سفیر آمریکا تغییر خواهد کرد. داگلاس سلیمان، کاردار سفارت آمریکا در عراق است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها