ارکستر نوجوانان که هدفش پرورش و تربیت نسل جدیدی از نوازندگان است، امروز به رهبری شهرام توکلی در فرهنگسرای ارسباران به اجرای برنامه می‌پردازد.
کد خبر: ۹۰۳۸۴۰

به گزارش جام‌جم، این رهبر ارکستر درباره این اجرا گفت: در این کنسرت که در خلال پنجمین جشنواره سایت‌ها و وبلاگ‌های موسیقی برگزار می‌شود، با توجه به محدودیت زمانی برنامه چهار قطعه اجرا می‌کنیم.

شهرام توکلی درباره رپرتوار اجرایی این برنامه توضیح داد: برنامه را با قطعه مارش ایرانی اثر یوهان اشتراوس آغاز می کنیم و به‌دنبال آن، دو قطعه والس و خاطره (از سوئیت لیریک) از ساخته‌های علی اکبر قربانی را می‌نوازیم. در پایان اجرا نیز قطعه ریتموس سیگانوس را به رهبری یکی از نوازندگان ارکستر خواهیم نواخت که در بخشی از قطعه، ارکستر به صورت ایستاده و در بخشی دیگر با حرکت روی سن به نوازندگی خواهند پرداخت که با کاراکتر ارکستر نوجوانان که باید شور و هیجان را به مخاطب القا کند، همخوانی دارد.

عضو هیات موسس ارکستر نوجوانان بیان کرد: این قطعات، بخشی از رپرتوار اجرایی ارکستر است که قصد داریم در کنسرت تیر تالار رودکی طی دو شب آن را اجرا کنیم و بر این اساس، تمرینات فشرده‌ای در حال انجام است.

ارکستر نوجوانان به رهبری شهرام توکلی، 23 اردیبهشت ساعت 18 در فرهنگسرای ارسباران روی صحنه می‌رود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها