نایب رئیس اجلاس بین المللی تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی گفت: چهاردهمین اجلاس تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی از ششم تا نهم مهر ماه سال ۹۵ در هرمزگان برگزار می شود.
کد خبر: ۹۰۳۵۷۶
برگزاری اجلاس تجلیل از پیرغلامان در هرمزگان

به گزارش جام جم آنلاین، محمد رحمان نظام اسلامی عصر سه شنبه در نشست ستاد هماهنگی چهاردهمین اجلاس بین المللی تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی اظهار داشت: اجلاس بین المللی تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی از کارهای پر افتخار رسانه ملی است که طی ۱۳ سال گذشته در استان های کشور انجام شده است.

وی ادامه داد: اولین تا ششمین اجلاس تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی در حسینیه جماران انجام شد و پس از آن در استان های دیگر برگزار شده است و مداحان شاخص کشور و مهمانان خارجی که در ترویج حماسه عاشورا در جهان تلاش داشته اند در این اجلاس حضور یافته اند.

نایب رئیس اجلاس بین المللی تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی افزود: سال گذشته این اجلاس در استان فارس و در حرم شاهچراغ برگزار شد که در مراسم اختتامیه آن پرچم حرم مطهر امام حسین (ع) به استان هرمزگان تقدیم و رسما اعلام شد اجلاس چهاردهم از ششم تا نهم مهر ماه سال ۹۵ در هرمزگان برگزار می شود.

نظام اسلامی تصریح کرد: ثبت عزاداری مردم استان های میزبان به صورت ملی توسط میراث فرهنگی و حضور مهمانان داخلی و خارجی در هر استان از جمله آثار و برکات این اجلاس در استان ها بوده است.

وی گفت: امسال با توجه به ویژگی های استان هرمزگان و عشق و ارادت ویژه مردم این استان به حضرت ابوالفضل (ع) اجلاس چهاردهم با تاکید بر ویژگی های قمر بنی هاشم و ثبت ملی عزاداری سنتی مردم هرمزگان برگزار خواهد شد.

منبع: مهر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها