نتایج بوکس در رویدادهای بین‌المللی با آنچه هرازگاهی مسئولان فدراسیون بوکس ادعا می‌کنند همسو نیست و انگار در فعالیت‌های داخلی اوضاع بر وفق مراد است!
کد خبر: ۹۰۳۴۲۴
سریال ناکامی‌ها در بوکس

از نگاه مسئولان فدراسیون برنامه‌های کوتاه‌مدت در راستای جوانگرایی و زیر‌ساخت‌سازی از‌جمله دستاوردهای بوکس ایران است، اما وقتی می‌بینیم از هشت بوکسور تیم جوانان هفت نفر حذف می‌شوند و تنها یک نفر با برنز رقابت‌های جوانان آسیا از قزاقستان بازمی‌گردد، نمی‌توانیم زیاد به صحبت‌هایی که درباره جوانگرایی در بوکس شنیده می‌شود، اعتماد کنیم. جوانان ایران در شرایطی با دست خالی از آوردگاه آسیایی بازگشتند که پیش از این تیم ملی بزرگسالان نیز در قهرمانی آسیا موفقیتی به دست نیاورد و سهمیه المپیک هم نگرفت. از طرفی دو بوکسور ایرانی در بوکس حرفه‌ای با دو باخت امید کسب سهمیه را از دست دادند تا ناکامی در تیم‌ها و نفرات ملی بوکس ایران به صورت سریالی و کاملا متوازن پیش برود.

هر چند تیم ملی برای کسب سهمیه به رقابت‌های جمهوری آذربایجان (باکو) می‌رود تا آخرین بخت خود را برای افزایش سهمیه بوکس در المپیک امتحان کند‌؛ اما در کنار اینها باید به داشتن تدارکات لازم توجه کرد. وضع به همین منوال پیش برود به کسب سهمیه در باکو هم امیدی نیست.

فدراسیون در تامین منابع مالی ناتوان بوده و بودجه کمیته ملی المپیک برای ورزش‌های المپیکی محدود است. با این حال تیم کاملی از ایران رهسپار باکو می‌شود تا از آخرین بخت‌های کسب سهمیه استفاده کند. در این رقابت‌ها به استثنای اوزان 49 (فقط طلا و نقره)، 91 و 91+ (فقط طلا) در باقی اوزان تا پنج نفر اول می‌توانند سهمیه المپیک را به دست آورند.

برای مسابقه‌های انتخابی قاره در چین از باتجربه‌ها استفاده شد، اما برخی‌ها انتظارات را برآورده نکردند. جاسم دلاوری، علی مظاهری و مهدی طلوتی، بوکسورهای باتجربه‌ای هستند که دیگر نمی‌توانند به تیم ملی کمک کنند و بوکس ایران که برای این عده پشتوانه‌ای نساخت هم‌اکنون در پی پوست‌اندازی است. به گفته کارشناسان بوکس، در رقابت‌های باکو می‌توانیم یک و در خوشبینانه‌ترین حالت دو سهمیه بگیریم؛ هر چند کشور‌های صاحب‌نام مانند اوکراین که قهرمان المپیکی دارد هنوز نتوانسته‌اند سهمیه کسب کنند و همین مسأله کار ملی‌پوشان ایران را سخت‌تر می‌کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها