حمایت وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک از ورزش بانوان برگرفته از سیاست‌های کلانی است که در بخش ورزش وجود دارد.
کد خبر: ۹۰۳۳۷۵
مسئولیت بزرگ‌ بانوان ورزشکار

جام جم ورزشی - طبق فرمایشات رهبرمعظم انقلاب، حضور بانوان مسلمان با حجاب اسلامی در میادین ورزشی و افتخارآفرینی توسط آنها بسیار کار مهم و باعظمتی است و این حضور ارائه یک الگوی شایسته از زن مسلمان در جوامع دیگر است.

خوشبختانه در همین خصوص کمیته ملی پارالمپیک و فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولان با مدیریت شایسته خسروی‌وفا و همکارانشان بسیار توانمند عمل می‌کند و به دلیل برنامه محور بودن و همچنین توجه به حفظ مبانی اخلاقی و ارزش‌های اعتقادی، شاهد موفقیت‌های این مجموعه هستیم. ما در سهمیه‌های بانوان در بخش پارالمپیک به نسبت لندن شاهد رشد قابل ملاحظه‌ای هستیم، به طوری که این تعداد از 9 سهمیه در پارالمپیک لندن به 21 سهمیه در ریو ارتقا یافته است. در این میان یکی از نکات مثبت و قابل توجه در مجموعه رشته‌های پارالمپیکی این است که بسیاری از اولین‌های تاریخ ورزش بانوان ایران توسط ورزشکاران پارالمپیکی محقق شده و به ثبت رسیده است. نشان طلای زهرا نعمتی در پارالمپیک لندن، اولین طلای بانوان ورزشکار ایرانی در المپیک و پارالمپیک بود. در رشته والیبال هم حضور تیم والیبال نشسته بانوان ایرانی اولین تجربه در این رشته به شمار می‌رود. افتخاراتی که ورزشکارانی چون ساره جوانمردی و زهرا نعمتی در عرصه‌های مختلف داشتند هر کدام برای اولین بار اتفاق افتاده و انتخاب این افراد به عنوان ورزشکاران برتر سال و... موید این مطلب است.

البته نباید فراموش کرد بانوان ورزشکار به غیر از کسب نتیجه در میادین جهانی مسئولیت بزرگ‌تری دارند و آن ارائه یک الگوی شایسته از زن مسلمان است. مدال‌آوری مهم است، اما در کنار آن حفظ ارزش‌ها نیز مهم و تاثیرگذار است. امیدواریم همان طور که با کسب سهمیه افتخار آفرینی کردید، در مسابقات پارالمپیک هم بدرخشید و موفق باشید.

*رباب شهریان، معاون امور بانوان وزارت ورزش و جوانان این صحبت‌ها را در بازدید از اردوی تیم ملی والیبال نشسته بانوان که این روزها برای اولین حضور خود در تاریخ رقابت‌های پارالمپیک آماده می‌شود، مطرح کرد.

رباب شهریان - معاون امور بانوان وزارت ورزش و جوانان

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها