رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور:

از پرداخت حقوق‌های چند ده میلیونی خبر داشتیم

رئیس کل سازمان امور مالیاتی در ارتباط با حقوق چند ده میلیونی مدیران بیمه گفت: ما متوجه پرداخت این پاداشها شده بودیم اما ضرورتی به اعلام آن نمی‌دیدیم زیرا ما مسئول وصول مالیات هستیم و سایر بخش‌ها باید این نظارت‌ها را انجام دهند.
کد خبر: ۹۰۳۳۷۲
از پرداخت حقوق‌های چند ده میلیونی خبر داشتیم

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از تسنیم، سیدکامل تقوی‌نژاد امروز در حاشیه پنجمین اجلاس سراسری اتاق اصناف ایران در جمع خبرنگاران در خصوص پرداخت حقوق چند ده میلیونی به مدیران بیمه مرکزی اظهار کرد:‌ در هر نوع پرداخت اعم از حقوق و پاداش باید مالیات پرداخت شود و تمام پرداخت‌ها مشمول ارائه مالیات هستند و افرادی که فیش حقوقی چند میلیونی آنها منتشر شده است مالیات خود را پرداخت کرده‌اند.

وی ادامه داد: اگر فردی را سراغ دارید که مطابق با قانون مالیات نمی‌دهد به سازمان امور مالیاتی معرفی کنید اما به طور قطع به هر میزانی که ذیحسابان حقوق به کارکنان می‌پردازند مالیات آن را با مطابق با جدولی که طراحی شده به سازمان امور مالیاتی ارائه می‌کنند که بخشی از آن معاف از مالیات، بخشی مشمول پرداخت 10درصد و بخشی دیگر 20 درصد است.

رئیس کل سازمان مالیاتی تصریح کرد:‌ در گذشته برای حقوق اشخاص دولتی و غیردولتی مالیاتهای متفاوتی وجود داشت که اکنون یکسان سازی شده است به نحوی که سقف یک میلیون و 350 هزار تومان در ماه از پرداخت مالیات معاف بوده و تا سقف هفت برابر حقوق مالیات 10 درصدی تعیین شده است.

وی یادآور شد: در سال 94 مبنا را مالیات سال 93 قرار دادیم و اگر فردی که برگه مالیات قطعی سال 93 را نداشته باشد برگه قطعی سال 92 ملاک عمل او قرار می‌گیرد و نسبت به پرداخت مالیات متعلقه اقدام می‌شود.

تقوی‌نژاد در پایان گفت: در مجموع مبنا در پرداخت مالیات اصناف اعتماد میان تشکل‌ها و سازمان امور مالیاتی است و تلاش می‌شود اظهارنامه‌ها مورد تایید واقع شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها