جانشین فرمانده کل سپاه گفت: قطعاتی که در روزهای اخیر توسط تکفیری‌ها اشغال شده در سوریه باز پس گرفته می‌شود.
کد خبر: ۹۰۳۳۵۴
خان‌ طومان بازپس گرفته می‌شود

به گزارش جام جم آنلاین ، سردار حسین سلامی در حاشیه نشست تخصصی تبیین اندیشه‌های مقام معظم رهبری در دانشگاه امام حسین (ع)‌ در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در خصوص وضعیت خان‌طومان باید گفته شود که این یک تغییر و تحول تاکتیکی است و اثر استراتژیک در مجموعه میدان ندارد.

وی افزود: ما در مجموع درباره وضعیت میدانی سوریه آینده مطمئنی را سراغ داریم. ما نظام سوریه را بخشی از جبهه مقاومت می دانیم و بر اوضاع کاملا مسلط هستیم و این تغییر تاکتیکی کوچک نمی‌تواند اثری بر صحنه جغرافیایی نبرد بزرگ داشته باشد.

جانشین فرمانده کل سپاه گفت: هر چند تلاش می‌شود این قطعاتی که در روزهای اخیر تکفیری‌ها اشغال کردند، بازپس گرفته شود.

وی پیرامون توان جبهه مقاومت گفت: محور مقاومت از انسجام بالایی نسبت به گذشته برخوردار است و حزب‌الله لبنان یک واقعیت دفاعی نیرومند در جهان اسلام است که امروز همه مسلمانان به وجود او افتخار می‌کنند.

سلامی گفت: جریانات فلسطینی جهادی از کفایت بهتری نسبت به گذشته برخوردارند.

جانشین فرمانده کل سپاه گفت: صحنه میدانی و سیاسی در سوریه ابدا مطابق میل سیاسی قدرت‌های مداخله‌گری چون آمریکا و اروپا و متحدان منطقه‌ای آنها پیش نرفته است.

سلامی پیرامون چالش امنیتی پیش روی جمهوری اسلامی در برهه کنونی گفت: در طول ۳۷ سال گذشته، دشمنی‌های بزرگی فراروی نظام وجود داشته که شناسایی شدند و نقطه کانونی همه این دشمنی‌ها سیاست‌های رژیم‌های متعددی است که در آمریکا روی کار آمدند.

وی افزود: در حقیقت سیاست سلطه‌طلبانه آمریکا و متحدان غربی و منطقه‌ای آنها در جهان اسلام و تمایل آنها برای از بین بردن هویت اسلامی ملت‌های مسلمان و ادغام کردن نقشه سیاسی کشورهای اسلامی در یک نقشه قدرت‌طلبانه جهانی آمریکایی‌ها است.

سلامی تصریح کرد: البته چالش‌هایی مثل تهدیدات رژیم صهیونیستی علیه لبنان و سوریه و یا خوی تجاوز‌طلبانه انها علیه فلسطینیان جزو چالش‌های کنونی جهان اسلام است.

وی اضافه کرد: ما از همان ابتدای پیروزی انقلاب تا امروز در مقابل سناریوهای دشمنان کوچک و بزرگمان به خصوص آمریکا به اندازه کافی سازه‌های مستحکم قدرت ایجاد کرده‌ایم و ملت ما دشمنان خود را شناسایی کرده و به برکت رهبری‌های امام و رهبری از یک اقتدار امنیتی و قدرت بازدارندگی موثر و نیرومند و از توان دفاعی اطمینان‌بخشی برخوردار هستیم.

جانشین فرمانده کل سپاه تأکید کرد: امروز نظام اسلامی هم قادر است در مقابل تهدیداتی که مستقیما امنیت ملی ما را در معرض آسیب قرار می‌دهد و هم در دفاع از مظلومان جهان که تحت تهاجم کشورهای خارجی یا گروه‌های تکفیری هستند، دفاع کند. بنابراین تراز امنیتی و بازدارندگی و قدرت دفاعی کشورمان در وضعیت بسیار اطمینان‌بخشی است و نسبت به گذشته خود در هر لحظه‌ای امروز تواناتر هستیم و قادریم از ارزش‌های حیاتی و منافع ملی و دستاوردهای انقلاب و تمامیت ارضی نظام دفاع کنیم.

سلامی تأکید کرد: این یک واقعیتی است که دشمنان ما هم این قدرت دفاعی ما را پذیرفته‌اند، هرچند آنچه که آنها از واقعیت قدرت ما می‌دانند از تمامیت قدرت ما بسیار کم‌تر است؛ چراکه قدرت ما، قدرتی سیال و جوشان است که در تکامل خود توقف‌ناپذیر است.

وی پیرامون وضعیت جبهه مقاومت، گفت: امروز آمریکایی‌ها و شرکای آن متوجه شدند اگر بخواهند به روش‌های گذشته ادامه دهند، نظام امنیتی آنان نیز فروخواهد پاشید. بنابراین وضعیت در عراق رو به آرامش و بهبود نسبی پیش می‌رود و امیدهای خوبی برای آرامش بخشی سیاسی در عراق وجود دارد. در یمن نیز عربستان به هیچ نتیجه موفقیت‌آمیزی دست پیدا نکرده و چشم‌انداز مبهم و نامعینی که ناشی از عدم توانایی سعودی‌ها در ترسیم صحنه استراتژیک یمن است، مشاهده می‌شود.

جانشین فرمانده کل سپاه افزود: در سایر بلاد اسلام مسلمانان به یک بیداری و شعور سیاسی رسیده‌اند و همه جبهه مقاومت فعال است. وقتی مسلمانان بیدار،‌ آگاه و در صحنه هستند ما هیچ نگرانی نداریم. به همین دلیل معتقدیم مسیر بیداری راهبردی جهان اسلام در حال طی شدن است.

سلامی در پاسخ به این سوال که در شرایط فعلی نیروهای مسلح چگونه می‌خواهند از حق حاکمیت ایران در خلیج فارس و دریای عمان دفاع کنند، گفت: ذخایر دفاعی ما چه موشکی و چه دریایی و چه سازه‌های قدرت دفاعی ما در فضا و قدرت زمینی و بسیج مردمی ما کاملا آماده هستند و شرایط را به لحاظ اطلاعاتی رصد می‌کنند.

وی افزود: آمادگی یگان‌های ما همواره در شرایط احتمال قوی نبرد است، به همین دلیل ما هیچ‌گونه نگرانی در خصوص تهدیدات خارجی نداریم. در صحنه داخلی هم ملت ما کاملا بصیر و هوشیار هستند و از انقلاب‌شان در هر شرایطی دفاع می‌کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
علیرضا
-
۱۹:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۱
۰
۰
درود به همه شهیدان وطنم...
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها