اداره کل میراث فرهنگی استان تهران بابت عوارض به شهرداری منطقه 6 با اجرای حکم منع فعالیت مواجه شد.
کد خبر: ۹۰۳۲۶۷

شهرداری منطقه 6 اداره کل میراث فرهنگی استان تهران، با قرار دادن بلوک سیمانی جلوی در ورودی، باعث منع فعالیت این اداره شد. با این وجود کارمندان اداره میراث فرهنگی استان تهران با دیدن این شرایط که صبح روز شنبه 18 اردیبهشت اتفاق افتاد، از اطراف آن به داخل اداره کل رفت و آمد می‌کنند.

پرداخت یارانه سفر

سازمان میراث فرهنگی برای ساماندهی زمانی و مکانی گردشگری داخلی، برای برخی مقاصد سفر یارانه می پردازد. به گفته معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، استان سیستان و بلوچستان و مسیر زاهدان، زابل، چابهار و تهران به عنوان نخستین مقصد جدید به گردشگران داخلی ارائه می شود و سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، یک سوم هزینه سفر به این مقاصد را در سال 95 می پردازد. رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ادامه داد: باید ذهن وتوجه مردم را به سوی مقاصد متنوع و جدید داخلی سوق دهیم، چراکه جاذبه های گردشگری ایران در مقابل بسیاری از کشورهای دیگر، حرف‌های بسیاری برای گفتن دارد. وی در ادامه گفت: نباید اجازه دهیم در تورهای خارجی، مردم دچار ضرر و زیان شوند، سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به‌عنوان متولی گردشگری در کشور به نحوی نظارت دقیق، معمول کرده که متضمن حقوق شهروندان باشد و جلوی تعرض به حقوق مردم را در سفرهای خارجی خواهد گرفت. معاون رئیس جمهور در پایان تصریح کرد: سازمان میراث فرهنگی به عنوان دستگاه حاکمیتی، موظف به حفاظت از حقوق مردم و مسافران در سفرهای خارجی و داخلی است.

لغو قرارداد بهره برداری از عمارت مسعودیه

مدیرعامل صندوق احیای آثار تاریخی از ابلاغ نامه فسخ قرارداد شرکت بهره‌بردار عمارت مسعودیه و این صندوق به عنوان مالک، به دلیل عدم تعهدات بخش خصوصی به مفاد قرارداد خبر داد. پیرو حضور 200 هنرور برای انجام پروژه عکسبرداری در ساختمان اصلی عمارت مسعودیه که با مخالفت مسئولان صندوق احیای آثار تاریخی و حراست سازمان میراث فرهنگی متوقف شد، محمدرضا پوینده مدیرعامل صندوق احیای آثار تاریخی گفت: با این اتفاق ممکن بود سقف دیوان خانه ریزش کند و فاجعه انسانی رخ دهد. وقتی چنین شرایطی را در عمارت مسعودیه مشاهده کردیم در جلسه‌ای با حضور هیات مدیره و معاون حقوقی صندوق به این نتیجه رسیدیم که فسخ قرارداد بین صندوق و شرکت بهره‌بردار درباره عمارت مسعودیه و کاروانسرای وکیل به بخش خصوصی دوباره ابلاغ شود.

ردپای حیوانات عظیم الجثه در نزدیکی بیرجند

شش ردپای حیوانات عظیم‌الجثه در منطقه‌ای واقع در 43 کیلومتری بیرجند متعلق به دوران سوم زمین‌شناسی با شماره 311 در فهرست آثار طبیعی به ثبت رسید. مدیرکل دفتر ثبت آثار و حفظ و احیای میراث معنوی و طبیعی با اعلام این خبر به رسانه‌ها گفت: ردپای حیوانات عظیم‌الجثه در درون طبقات سنگی ارتفاعات منطقه یاد شده به صورت حفره‌های بیضی شکل قابل مشاهده است که این ردپاها تداعی‌کننده عبور این جانوران بر روی لایه‌های نازکی از رسوبات آن دوران است.

فرهاد نظری افزود: بر اساس تحقیقات صورت گرفته واضح‌ترین ردپاها بر روی لایه سوم، شناسایی شده است. با توجه به این‌که از نمایان شدن لایه موسوم زمان زیادی نمی‌گذرد از این رو جای پاها کاملا سالم و بدون فرسایش حفظ شده است. این آثار نخستین بار در سال 76 در بررسی‌های باستان‌شناسی و سپس سال 77 توسط استادان زمین‌شناسی از دانشگاه‌های بیرجند و مشهد، سازمان زمین‌شناسی کشور و دانشمندان آمریکایی و کانادایی مورد بررسی قرار گرفت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها