طرح سوال‌های مهیج، چالشی یا شخصی در محل کار می‌تواند وسوسه‌کننده باشد. چه ضرری دارد که پی‌ببرید از نظر همکارانتان چه کسی باید برنده‌ انتخابات شود، یا نظرشان را درباره‌ مجازات مرگ بپرسید؟
کد خبر: ۹۰۳۲۱۹

به گزارش بازده و به نقل از بیزینس اینسایدر، پرسیدن سوال یکی از روش‌های باز کردن صحبت با دیگران است. با این حال، اگر به بعضی از سوال‌ها بپردازید، ممکن است آدم‌ها را آزرده کنید یا جوابی بگیرید که انتظارش را نداشتید یا نمی‌خواستید.

گفت‌وگویی که در پی بعضی سوال‌ها می‌آید می‌تواند به آسانی تبدیل به مشاجره شود.

از طرح این نوع سوال‌ها خودداری کنید:

1ـ سوالاتی درباره‌ پول: این سوالات شامل هر چیزی شبیه این موارد است: توان مالی خرید آن کیف دستی (یا آن کفش‌های مجلسی) را داری؟ چقدر پول درمی‌آوری؟ برای خانه‌ات چقدر پرداختی؟

جواب چنین سوال‌هایی به شما ربطی ندارد و با پرسیدن‌شان احتمال دارد طرف مقابل را معذب کنید.

2ـ سوال‌های سیاسی: سوال‌هایی از قبیل «می‌خواهی به چه کسی رای بدهی؟» یا «چطور می‌توانی به ... رای بدهی؟» را نپرسید. ممکن است نظرتان درباره‌ فردی که از او سوال می‌کنید تغییر کند. اگر او به نامزد مدنظر شما رای ندهد، این تغییر اغلب اوقات منفی است. و ممکن است نظر طرف مقابل نیز درمورد شما تغییر کند.

3ـ سوال‌هایی درباره‌ موضوعات جنجالی: اینها مانند سوالات سیاسی است. اگر نظر فردی را درباره‌ مجازات مرگ، حقوق حیوانات، سقط جنین و... بپرسید، ممکن است جوابی بگیرید که انتظارش را ندارید. ممکن است متعاقبا وارد بحثی ناخوشایند شوید، چون اینها موضوعاتی است که آدم‌ها سعی می‌کنند نظر دیگران را تغییر دهند.

4ـ سوال‌های خیلی شخصی: سوال‌هایی از قبیل چند سالت است؟ بارداری؟ (به هر قیمتی از پرسیدن این یکی خودداری کنید!) آیا با ... رابطه داری؟ اگر همکارتان می‌خواست از جواب این سوال‌ها مطلع شوید، خودش به شما می‌گفت.

5 ـ سوال‌های منفی: سوال‌هایی از قبیل چگونه می‌توانی کار کردن با ... را تحمل کنی؟ فکر نمی‌کنی موضع رئیس درباره‌ ... ظالمانه است؟ چرا موهایت را کوتاه کردی/ ریشت را زدی؟ من آن را بیشتر دوست داشتم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها