درحالی که هنوز آمریکا مجوز فروش هواپیما به ایرباس را نداده، مباحث مربوط به فاینانس خرید 118 فروند هواپیما از این شرکت همچنان بزرگ‌ترین علامت سوال این قرارداد است.
کد خبر: ۹۰۳۱۵۳

به گزارش تسنیم، آلن ویدالیس، وزیر حمل و نقل فرانسه اواخر ماه قبل در حضور عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر این‌که مشکلات بانکی با ایران همچنان باقی مانده است، گفته بود: مشکلاتی در حوزه بانکی باقی است، اما هم ایران و هم فرانسوی‌ها می‌خواهند این مشکلات را هرچه زودتر برطرف کنند.

در ادامه و اوایل ماه جاری نیز رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با بیان این‌که هیچ روحیه بازدارنده‌ای از سوی اروپایی‌ها برای ممانعت از اجرا و نهایی شدن پیش‌قرارداد 118 فروند ایرباس مشاهده نمی‌کنیم، گفت: در مرحله نخست هواپیماهای خانواده ایرباس 330 و 320 در سال جاری میلادی وارد کشور می‌شود.

عابدزاده با بیان این‌که طبق پیش‌قرارداد هما و ایرباس قرار است امسال پنج تا هشت فروند هواپیما تحویل ‌شود، اظهار کرد: امیدواریم هرچه زودتر مشکل تامین مالی و فاینانس خرید این هواپیما از سوی موسسات و نهادهایی که قرار است فاینانس این هواپیما را تامین کنند، برطرف شود.

در حالی قائم مقام وزیر راه و شهرسازی از نهایی شدن قرارداد خرید هواپیما از ایرباس طی ماه آینده خبر داده بود که مدیرعامل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران گفت: امیدواریم تا دو ماه آینده موضوع جذب فاینانس برای هواپیماهای ایرباس و ای‌تی‌آر (ATR) نهایی شود.

پرورش با بیان این‌که مذاکرات نهایی شدن قرارداد ایرباس در حال انجام است، افزود: روند اخذ مجوز اوفک نیز از سوی ایرباس در حال پیگیری است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها