انتشار اخباری مبنی بر آزمایش جدید موشکی ایران، هراس اسرائیل را درپی داشت

جنجال تازه صهیونیست‌ها علیه برنامه موشکی ایران

انتشار اخباری درباره تست موشک جدید از سوی ایران، گرچه از سوی وزیر دفاع کشورمان تائید نشد، اما واکنش‌های خارجی زیادی را همراه داشت و بار دیگر شدت نگرانی رژیم صهونیستی از برنامه موشکی نیروهای مسلح کشورمان را نشان داد و جنجالی تازه علیه توانمندی دفاعی کشورمان به راه انداخت.
کد خبر: ۹۰۳۱۳۶

رسانه‌های صهیونیستی دیروز تلاش کردند با پوشش خبرهای مربوط به پیشرفت‌های دفاعی کشورمان، ایران را متهم به نقض برجام کرده و اتهاماتی را علیه اهداف نظامی ایران مطرح کنند.

به گزارش تسنیم، بهانه این اتهام‌زنی‌های تازه، اظهارات روز گذشته سردار علی عبداللهی،معاون ستادکل نیروهای مسلح بود که روز گذشته در آستانه روز پاسدار از آزمایش موفق موشک بالستیک 2000 کیلومتری خبر داد و اعلام کرد: این موشک قادر است با خطای هشت متر، اهداف موردنظر را مورد اصابت قرار دهد. البته سردار حسین دهقان، وزیر دفاع کشورمان با بیان این‌که برنامه موشکی ایران هیچ‌گاه متوقف نخواهد شد، گفت: ما اخیرا تست موشک 2000 کیلومتری با خطای هشت متر نداشته‌ایم.

ترس از توان موشکی ایران

اما پیش از این‌که سخنان وزیر دفاع منتشر شود، حجم گسترده‌ای از واکنش‌ها از سوی رسانه‌های صهیونیستی و غربی درباره برنامه موشکی ایران و آزمایش موشک بالستیک 2000 کیلومتری منتشر شد و این رسانه‌ها با پوشش خبر آزمایش موشکی بالستیک ایران، از احتمال هدف قرار گرفتن فلسطین اشغالی صحبت کردند.

به گزارش فارس، روزنامه هاآرتص نوشت: گفته می‌شود این اقدام در راستای تقویت زرادخانه دفاعی ایران انجام شده است. نشریه جروزالم پست در تیتر خود به برد این موشک اشاره کرد و نوشت «2000 کیلومتر بردی است که می‌تواند اسرائیل را در تیررس موشک‌های بالستیک ایران قرار دهد.» وبگاه خبری آی‌24 با بیان این‌که موشک ایران می‌تواند به اراضی اشغالی برسد، نوشت: اگر ایران زمانی قصد شلیک این موشک را داشته باشد، اسرائیل در برد آن قرار می‌گیرد. وبگاه «عاروتص شوع» با اشاره به «نقطه‌زن» بودن این موشک بالستیک، مدعی شد که این جدیدترین نقض تحریم‌های بین‌المللی ایران است. پایگاه خبری یدیعوت آحارونوت هم این ادعا را تکرار کرد که آزمایش موشک بالستیک در تناقض با قطعنامه شورای امنیت صورت گرفته است. وبگاه تایمز اسرائیل با پوشش اظهارات سردار علی عبداللهی نوشت: تحت توافق هسته‌ای میان ایران و قدرت‌های جهانی، آزمایش موشک‌های بالستیک ممنوع نشده، اما با قطعنامه شورای امنیت همخوانی ندارد. رویترز نیز در گزارشی به ادعاهای آمریکا و متحدانش مبنی بر این‌که این آزمایش‌ها نقض قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل محسوب می‌شود، اشاره کرد. روزنامه وال‌استریت‌ژورنال سعی کرد این آزمایش را به توافق هسته‌ای پیوند بزند. شبکه‌های آمریکایی فاکس‌نیوز و ای‌بی‌سی‌نیوز آمریکا نیز هماهنگ با وال‌استریت‌ژورنال بر اجرای این آزمایش پس از اجرای برجام تأکید کردند.

سریال تکراری هجمه به توانمندی دفاعی ایران

خبر آزمایش موفق این موشک در حالی منتشر شد که در ماه‌های اخیر و پس از اجرایی شدن برجام، آمریکایی‌ها تمرکز خود را بر فعالیت موشکی کشورمان قرار داده و با وجود این‌که موضوع موشکی ایران بصراحت از برجام مستثنا شده و در قطعنامه 2231 شورای امنیت هم بصراحت تاکید شده تنها مانع برای انجام فعالیت‌های موشکی توسط ایران، آزمایش موشک‌هایی است که برای حمل کلاهک‌های هسته‌ای طراحی شده باشند، آمریکا تلاش دارد با فشارهای خود برنامه موشکی کشورمان را محدود کند.

این در حالی است که مقامات کشورمان بارها تاکید کرده‌اند ایران هرگز به‌دنبال طراحی موشک برای حمل کلاهک‌های هسته‌ای نیست و در مورد برنامه دفاعی و بویژه موشکی خود که در چارچوب برنامه‌های متعارف دنبال می‌شود به هیچ وجه حاضر به عقب‌نشینی و معامله نیست.

منظومه دفاعی ایران، خارج از چارچوب توافق‌ها

حسین جابری‌انصاری، سخنگوی وزارت امور خارجه در نشست خبری دیروز خود بار دیگر موضع جمهوری اسلامی ایران درباره برنامه‌های دفاعی نیروهای مسلح را تکرار و تاکید کرد: موضع جمهوری اسلامی ایران درباره برنامه دفاع موشکی، موضعی روشن و ثابت است.

وی با بیان این‌که در دوران مذاکرات هسته‌ای تأکید طرف مقابل برای گفت‌وگو در این زمینه از سوی ایران پذیرفته نشد و این سیاست ثابت جمهوری اسلامی است، اظهار کرد: تکرار مواضع یا سیاست‌های طرف مقابل هیچ تغییری در سیاست ثابت و اصولی جمهوری اسلامی در این زمینه ایجاد نخواهد کرد. جابری‌انصاری تصریح کرد: منظومه دفاعی کشور و منظومه موشکی در راستای نیازهای طبیعی امنیتی ایران است و مساله‌ای خارج از چارچوب گفت‌وگو و توافق با هر بازیگر و دولت دیگری در سطح جهان است.

دقت موشک‌ها را ارتقا دهیم

همزمان با این واکنش‌ها، اسماعیل کوثری عضو کمیسیون امنیت ملی درباره برنامه موشکی کشورمان گفت: ما بصراحت اعلام کرده‌ایم که در بحث موشکی نه از کسی اجازه می‌گیریم و نه به کسی اجازه دخالت می‌دهیم لذا رزمایش‌ها و آزمایش‌های موشکی را در چارچوب برنامه‌های دفاعی کشور پی می‌گیریم. کوثری در گفت‌وگو با جام‌جم افزود: دقت موشک‌های ایران باید روزبه‌روز ارتقا یافته و به یک متر برسد و در همین راستا تست موشک‌ها به صورت مداوم انجام شده و در دستور کار است. وی اظهار کرد: این حق قانونی و مسلم هر کشوری است که در راستای بالا بردن توان رزمی و بازدارندگی در چارچوب قانون بین‌المللی اقدام کند و با توجه به این‌که موشک، یک سلاح متعارف است ما هیچ منعی در به‌کارگیری و آزمایش آن نداریم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها