سخنگوی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: نماینده وزارت اطلاعات اعلام کرد که در سال 94 در مجموع 20 باند سازمان یافته قاچاق مورد ضربه قرار گرفت.
کد خبر: ۹۰۳۰۵۳
ضربه وزارت اطلاعات به 20 باند سازمان یافته قاچاق

به گزارش جام جم آنلاین، قاسم خورشیدی با اشاره به جلسه امروز اعضای اصلی ستاد برای آسیب شناسی و تشدید مقابله با باندهای سازمان یافته قاچاق در مصاحبه با خبرگزاری صدا و سیما افزود: براساس گزارش وزارت اطلاعات از این 20 باند بیش از دو هزار و 800 میلیارد تومان کالای قاچاق کشف و ضبط شد.

وی گفت: براین اساس با همکاری سازمان غذا و دارو، ارزش تنها یکی از پرونده ها که مربوط به تجهیزات پزشکی در استان اصفهان بود، بالغ بر 74 میلیون دلار است.

خورشیدی افزود: براساس گزارش امروز نیروی انتظامی این نیرو در سال 94 حدود هزار و 500 میلیارد تومان کشفیات قاچاق کالا داشته است.

وی گفت: در مجموع در کل کشور کشفیات قاچاق از نظر ارزش 47 و از نظر وزن 12 درصد در سال 94 نسبت به سال 93 افزایش نشان می دهد.

خورشیدی با بیان اینکه براساس قانون باندهای سازمان یافته قاچاق باندهایی است که در آن بیش از 3 نفر دخیل باشند و با توسل به شیوه های متقلبانه و غیرقانونی و نوعا به صورت عمده کالا از مبادی رسمی وارد کشور کنند گفت: براساس قانون وظیفه مقابله با این باندها برعهده وزارت اطلاعات و نیروی انتظامی است.

سخنگوی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز افزود: در جلسه امروز وزارت اطلاعات برنامه های خود برای تشدید مقابله و مبارزه با باندهای سازمان یافته قاچاق کالا در سال 95 را تشریح کرد.

خورشیدی گفت:‌ براین اساس قرار است روزنه ها و گلوگاه های مبادی ورودی با انجام کار کارشناسی و اصلاح فرآیندها، ‌رویه‌ها، ‌مقررات و بکارگیری بیشتر و بهتر سامانه های الکترونیکی پوشش داده شود.

سخنگوی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: دیروز در استان البرز حدود 48 هزار و 894 دستگاه انواع یخچال، لباسشویی، ‌ماشین ظرفشویی،‌ مایکروفر، کولر گازی و پنکه که در یک انبار کارخانه نخ‌ریسی متروکه نگهداری می شد کشف و ضبط شد.

قاسم خورشید افزود: ‌این محموله قاچاق ازجانب نیروی انتظامی کشف و به مقامات ذی صلاح تحویل داده شد.

وی افزود: همچنین دیروز ماموران وزارت اطلاعات در استان گیلان حدود 2 میلیون یورو ارز قاچاق که به نظر می رسد از کشورهای شمالی وارد کشور شده است از جاسازی یک خودرو کشف و ضبط کردند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها