رقابت‌های آغاز فصل دوومیدانی ایران ورزشکاران مواد مختلف را در شیراز دور هم جمع کرد تا دوومیدانی شاهد روزهای خوبی در این دوره از مسابقه‌ها باشد. حضور ورزشکاران المپیکی و آن دسته از دوومیدانی‌کارانی که شانس رقابت‌های المپیک هستند گرمای زیادی به رقابت‌ها داده بود. ضمن آن که کیفیت رقابت‌ها نیز نسبتا مطلوب ارزیابی شد.
کد خبر: ۹۰۳۰۴۹
حدادی به دنبال ورودی لیگ الماس

از چهره‌های نام آشنای دوومیدانی در شیراز احسان حدادی، پرتابگر نقره‌ای ایران در المپیک 2012 بود که حضور او همراه حسن تفتیان و رضا قاسمی دوندگان المپیکی، هیجان رقابت‌ها را بیشتر کرد. مجید کیهانی، رئیس فدراسیون دوومیدانی درباره مسابقه‌های شیراز می‌گوید: این رقابت‌ها در سطح قابل قبولی برگزار شد و نتایج پرش طول و پرش نیزه راضی‌کننده بود. در مجموع، از شرایطی که وجود داشت، راضی هستم.

در این رقابت‌ها احسان حدادی بعد از مدت‌ها در شیراز پرتاب کرد. وی که در قهرمانی ایران شرکت کرده بود تا میزان آمادگی خود را ارزیابی کند 63 متر پرتاب کرد که به قول خود احسان پرتاب بدی نبود، اما انتظارات از مرد المپیکی بیشتر است. او برای بازگشت به مراحل بعدی لیگ الماس تلاش می‌کند رئیس فدراسیون درباره غیبت حدادی در مرحله اول لیگ الماس در قطر می‌گوید: جای نگرانی وجود ندارد. این تصمیم اتحادیه جهانی بود که او و البته هارتینگ قهرمان المپیک لندن را به خاطر نتایج سال 2015 کنار بگذارد.

این نکته را نعیما خواجوی، رئیس کمیته آموزش فدراسیون هم به آن اشاره می‌کند که حدادی برای پیوستن به مراحل بعدی لیگ الماس شانس دارد. او می‌گوید: حدادی بین روزهای 20 تا 25 اردیبهشت راهی آلمان می‌شود. از این تاریخ به بعد با اردوها و مسابقه‌هایی که برگزار می‌کند می‌تواند به رکورد بالای 65 متر برسد و از مرحله دوم یا سوم در لیگ الماس حضور یابد.

احسان حدادی که می‌گوید قهرمانی ایران برای او همیشه مهم بوده، درباره نتیجه‌اش در شیراز توضیح می‌دهد: پنج روز قبل از مسابقه‌ها کمی سرماخورده بودم و بسختی پرتاب کردم، اما در اردوی آلمان به آمادگی می‌رسم و از همان جا به برزیل می‌روم تا چند روز زودتر برای رقابت در المپیک آماده شوم.

نیاز دوومیدانی به حامیان مالی

پس از برپایی مسابقه‌های شیراز اکنون مسیرهای تازه‌ای برای فدراسیون دوومیدانی مشخص شده است. خواجوی درباره این رقابت‌ها می‌گوید: ما چند هدف را دنبال می‌کردیم. ابتدا ورزشکاران در المپیک یا شانس المپیک را ارزیابی کردیم تا برای آینده آنها برنامه‌ریزی کنیم. با توجه به آخرین رویداد شانس المپیک تا 21 تیر، ورزشکاران ما فرصت خوبی دارند که امیدوارم سه تا چهار سهمیه دیگر بتوانیم کسب کنیم. امید ما در پرتاب‌ها خیلی بیشتر است.

محسن ربانی، یکی از مربیان حاضر در این دوره از پیکارها که خودش از قهرمانان پرش با نیزه بوده محمد بنی‌آدم را برترین ورزشکار در این ماده معرفی کرد. ربانی می‌گوید: مسابقه‌های شیراز از نظر کیفی خوب بود، اما به لحاظ کمی مشکلات زیادی داریم. متاسفانه تعداد شرکت‌کنندگان در مواد مختلف کم است و این در آینده یک تهدید به‌شمار می‌رود.

مربی تیم ملی دوومیدانی در پرش با نیزه ادامه می‌دهد: دوومیدانی به حمایت کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش و جوانان نیاز دارد. خوشبختانه در شیراز حامی مالی مناسبی داشتیم، اما این قبیل حمایت‌ها باید تداوم داشته باشد.

محمد رضاپور

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها