سلیمی در گفت‌وگو با جام‌جم:

آسیب‌ دیده بودم اما حالا آماده‌ام

بهداد سلیمی: حریف اصلی من وزنه است

خوشرنگ‌ترین مدال ریو را می‌خواهم

در حالی که کمتر از 90 روز دیگر به آغاز المپیک 2016 مانده، همه نگاه‌ها در وزنه‌برداری به بهداد سلیمی است.
کد خبر: ۹۰۳۰۴۶
خوشرنگ‌ترین مدال ریو را می‌خواهم

قهرمان المپیک 2012 لندن و دارنده دو مدال طلای جهانی در سال‌های 2010 و 2011، حالا بیش از هر زمان دیگر مورد توجه است تا بتواند یکی از نفرات پرامید کاروان کشورمان در ریو باشد. برای بهداد سلیمی که سال گذشته و در آستانه رقابت‌های جهانی 2015 از ناحیه رباط پا دچار آسیب‌دیدگی شدید شد، یک سال زمان زیادی برای بازگشت به روزهای اوج نیست؛ اما انتظارها از این قهرمان به حدی است که همه دوست دارند در المپیک شاهد قدرت‌نمایی او باشند. با بهداد در آستانه شروع اردوی تیم ملی وزنه‌برداری در اردبیل مصاحبه کردیم که در ادامه می‌آید.

بهداد، از آخرین وضع خودت بگو؟

خدا را شکر همه چیز خوب پیش می‌رود. از ابتدای امسال تمرینات بالا تنه را به صورت مستمر انجام داده‌ام و رفته رفته به شرایط مطلوب نزدیک می‌شوم.

الان در چه سطح از آمادگی قرار داری؟

با گذشت نزدیک به دو ماه از شروع تمریناتم خوشبختانه به 60 یا 65 درصد آمادگی رسیده‌ام.

این اعداد دقیقا به چه معناست؟

یعنی در حال حاضر می‌توانم 60 یا 65 درصد رکوردهای خودم را بزنم.

با این حساب آیا می‌توان به حضور بهداد سلیمی در رقابت‌های المپیک امیدوار بود؟

من هم امیدوارم، اما هنوز زود است بخواهیم در مورد حضور من در المپیک حرف بزنیم. شاید اگر زمان بیشتری در اختیار بود با اطمینان بیشتری می‌توانستم درباره حضورم در المپیک حرف بزنم، اما فعلا چیزی مشخص نیست.

به هر حال هنوز هم خیلی‌ها بهداد سلیمی را یکی از شانس‌های کسب مدال در المپیک می‌دانند و این سوال‌ها هم بیشتر به خاطر همین مساله است؟

مردم همیشه به من لطف دارند، اما واقعیت این است من اگر تا رقابت‌های المپیک به اوج آمادگی نرسم ترجیح می‌دهم در این رقابت‌ها حضور نداشته باشم. فقط در صورتی در المپیک شرکت می‌کنم که بتوانم دل مردم کشورم را با کسب خوشرنگ‌ترین مدال این بازی‌ها شاد کنم. به همین علت فعلا روی تمریناتم متمرکز هستم و سعی می‌کنم روز به روز وزنه‌های سنگین‌تری را بالای سر ببرم.

یک ماه دیگر، تهران میزبان یکی از مراحل گزینشی المپیک است؛ مسابقاتی که برای تو حکم مجوز حضور در المپیک را دارد... .

بله! من برای این که بتوانم در المپیک وزنه بزنم حتما باید در رقابت‌های گزینشی جام فجر شرکت کنم، چراکه در دو سال گذشته فقط در رقابت‌های جهانی 2014 حضور داشتم. متاسفانه زمان زیادی برای حضور در جام فجر ندارم، اما مجبورم با آمادگی نه چندان بالا در این رقابت‌ها شرکت کنم.

اگر بهداد در المپیک نباشد آیا می‌توان به کسب مدال دسته فوق سنگین توسط دیگر نفرات ملی پوش امیدوار بود؟

برای المپیک لندن فقط من و بهادر مولایی در دسته فوق‌سنگین حضور داریم که خوشبختانه بهادر در رقابت‌های قهرمانی آسیا نمایش خوبی داشت و امیدواری‌ها را برای کسب مدال در المپیک افزایش داد. بهادر هم یک سال قبل از من زانویش را جراحی کرده بود و واقعا خوشحال‌کننده بود که با وجود این جراحی توانست با قدرت وزنه 247 کیلوگرم را بالای سر ببرد. قطعا در سه ماه باقیمانده تا المپیک اگر بهادر بتواند در یکضرب هم رکوردهای خودش را به بالای 200 کیلوگرم برساند یکی از شانس‌های کسب مدال خواهد بود.

در آستانه رقابت‌های المپیک از شرایط دیگر مدعیان دسته فوق‌سنگین هم مطلع هستی؟

وزنه‌بردار گرجستانی در رقابت‌های قهرمانی اروپا وزنه‌های خوبی زد. تکلیف لوچف هم فعلا مشخص نیست و باید ببینیم نمونه B او چه خواهد شد. با این حال ما باید روی کار خودمان تمرکز کنیم و کاری به رقبا نداشته باشیم. وزنه‌برداری به گونه‌ای است که حریف اول وزنه‌بردار، وزنه‌ای است که پیش روی او قرار دارد.

رضا پورعالی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها