انتخابات هیات‌رئیسه اتحادیه جهانی کشتی در حالی همزمان با بازی‌های المپیک 2016 ریو برگزار می‌شود که فدراسیون کشتی ایران برای سومین بار پیاپی امیدوار است از دل این انتخابات به یک کرسی ارزشمند دست یابد و نقش خود را در مدیریت کشتی جهان ایفا کند.
کد خبر: ۹۰۳۰۱۲

سابقه تلاش جدی فدراسیون کشتی برای دستیابی به این مهم به المپیک 2012 لندن برمی‌گردد؛ جایی که امیر‌رضا خادم به‌عنوان نماینده ایران حتی برای صدور روادید سفر به انگلیس به دلیل عدم حمایت داخلی به مشکل خورد! جالب است برخی انتظار داشتند خارجی‌ها به نماینده ایران رای بدهند. خادم در حالی همان موقع از حمایت نشدن توسط کمیته ملی المپیک گلایه کرد که دو سال بعد او برای رسیدن به کرسی عضویت در هیات‌رئیسه فیلا کوشید. او این بار پست معاونت پارلمانی وزارت ورزش را هم داشت و از حمایت داخلی هم بی‌نصیب نبود. با این حال این بار در رقابت با رقیبان هر چند با اختلاف کم، اما باز هم از رسیدن به اتحادیه جهانی کشتی بازماند و بلافاصله تصریح کرد دیگر برای این سمت کاندیدا نخواهد شد. در این میان علیرضا حیدری، نایب‌رئیس وقت فدراسیون کشتی و دارنده شش مدال جهان و المپیک بارها نسبت به حضور در این رقابت بین‌المللی ابراز تمایل کرده بود و برخی ریشه اختلاف نظر او با رسول خادم، رئیس فدراسیون کشتی را همین موضوع می‌دانستند‌؛ اختلاف‌نظری که با چالش صدور دیرهنگام حکم نایب رئیسی حیدری از سوی وزارت ورزش و جوانان همراه شد و در نهایت او عطای کارکردن در فدراسیون خادم را به لقایش بخشید. به هر ترتیب فدراسیون کشتی که در دو سه سال اخیر سعی کرده با توسعه مناسبات بین‌المللی خود، بتدریج حمایت برخی کشورهای بی‌نام و نشان، اما دارای حق رای در کشتی را جلب کند، با نگاه ویژه به کشورهای آفریقایی و کشاندن تیم‌های مختلف آنها به تهران حتی با هزینه فدراسیون کشتی، در جهت بسط نفوذ خود در دنیای کشتی اقدام کرده است.

این در حالی است که به گفته خود مسئولان فدراسیون کشتی، در این راه کشتی ایران با یک مانع جدی بین‌المللی مواجه است و آن کشتی روسیه است. کشوری که حاضر نیست به‌هیچ‌وجه استیلای خود بر کشتی جهان را از دست بدهد و در این سه سال همزمان با تحرک بین‌المللی کشتی ایران نه‌تنها چوب لای چرخ ایران گذاشته که از اعزام تیم‌های خود به ایران و شرکت در تورنمنت‌های مختلف نیز خودداری کرده است.

در چنین شرایطی روزهای گذشته مجمع فدراسیون کشتی به کاندیداتوری رسول خادم برای حضور در هیات‌رئیسه اتحادیه جهانی کشتی رای داد و با توجه به جایگاه کشتی ایران باید امیدوار بود برای سومین بار تلاش فدراسیون کشتی در این رابطه به نتیجه برسد.

امید توفیقی

ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها