به گفته محققان ارتباط نزدیکی میان سن بارداری زنان و سطح تحصیلات شان وجود دارد که نشان دهنده پرورش فرزندانی با سطح اجتماعی بالا و جامعه پذیرتر است.
کد خبر: ۹۰۲۹۰۸
ارتباط فرزندان تحصیلکرده با سن بارداری مادران

به گزارش جام جم آنلاین ، تحقیقی که در مجله قلب اروپا «European Heart Journal» به چاپ رسیده است بیانگر این است که زنانی که در سن بالا زایمان می کنند و مادر می شوند در حقیقت با جامعه ای پیشرفته تر نسبت به دهه های قبل رو به رو می شوند که در این جامعه جدید پیشرفت ها و تکنولوژی های گسترده تری دیده می شود و با توجه به اینکه این دسته از زنان سال های عمر خود را مشغول تحصیل بوده اند و دیرتر ازدواج کرده اند بنابراین فرزندان شان نیز دیر متولد می شوند و سعی می کنند فرزندان خود را اجتماعی تر بار بیاورند.

یافته های جدید حاکی از آن است افرادی که از مادران سن بالا متولد شده اند در مقایسه با افرادی که مادران شان آنها را زیر سی سال متولد کرده بودند در مدرسه نمرات بالاتری را کسب کردند و درصد بیشتری برای ادامه تحصیل برای شان وجود داشته است.

در پژوهشی دیگر محققان به این نتیجه دست یافتند که حتی در خانواده ، اعضایی که مادر هنگام زایمان بالای سی سال سن داشته است نسبت به خواهران و برادران خود که در سال های جوانی مادر متولد شده اند نسبت به درس و ادامه تحصیل علاقه بیشتری نشان داده اند.

همچنین فرزندانی که در اواخر 30 یا 40 سالگی مادر به دنیا آمده اند قدبلندتر و خوش اندام تر بوده اند.

ﻧﺘﺎﯾﺞ ﺍﯾﻦ ﭘﮋﻭﻫﺶ ﺑﺎ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ روی ﺑﯿﺶ ﺍﺯ ﯾﮏ ﻣﯿﻠﯿﻮﻥ ﻭ ﻧﯿﻢ ﺑﺰﺭﮔﺴﺎﻝ ﺳﻮﺋﺪﯼ ﮐﻪ ﺩﺭ ﺳﺎﻟﻬﺎﯼ 1960 ﺗﺎ 1991 ﻣﺘﻮﻟﺪ ﺷﺪﻩ ﺑﻮﺩﻧﺪ ﺑﻪ ﺩﺳﺖ ﺁﻣﺪ.

ﻣﺤﻘﻘﺎﻥ ﺩﺭ ﻋﯿﻦ ﺣﺎﻝ ﺧﺎﻃﺮﻧﺸﺎﻥ ﮐﺮﺩﻧﺪ ﮐﻪ ﻧﺘﺎﯾﺞ ﺍﯾﻦ ﯾﺎﻓﺘﻪ ﻧﺒﺎﯾﺪ ﻣﺆﯾﺪ ﺍﯾﻦ ﺍﻣﺮ ﺑﺎﺷﺪ ﮐﻪ ﻣﺎﺩﺭﺍﻥ، ﺑﺎﺭﺩﺍﺭﯼ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺑﺮﺍﯼ ﺩﺍﺷﺘﻦ ﭼﻨﯿﻦ ﻣﺰﯾﺖﻫﺎﯾﯽ ﺑﻪ ﺗﻌﻮﯾﻖ ﺑﯿﻨﺪﺍﺯﻧﺪ.

منبع: شبکه مجازی آستان

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها