تیزهوشی دادیار ویژه سرقت برای شناسایی زن تبهکار، راز فعالیت پنج باند سرقت را در تهران فاش کرد.
کد خبر: ۹۰۲۸۷۴

به گزارش جام‌جم، روز‌های پایانی فروردین امسال زن جوانی برای پیگیری پرونده قضایی خود به یکی از شعبات دادسرای ناحیه 34 تهران رفته بود که دادیار شعبه اول دادسرای عمومی و انقلاب 34 تهران با مشاهده این زن، او را شناخت و متوجه شد او یک دزد حرفه‌ای بوده که تحت‌تعقیب پلیس قرار دارد.

قاضی سیدمحمود محمدی با پی بردن به این موضوع ماجرا را به سرپرست دادسرا اطلاع داد و با هماهنگی قضایی این زن بازداشت شد.

زن بازداشت‌شده در تحقیقات مدعی بود اشتباهی دستگیر شده و خودش قربانی زورگیران شده و برای شکایت به دادسرا آمده است. با انتقال متهم به پلیس آگاهی و با توجه به انکارهای او ، در بررسی سوابق کیفری‌اش معلوم شد وی دارای چند فقره سابقه کیفری در زمینه مصرف شیشه، خرید و فروش آن، سرقت و زورگیری است.

در ادامه تحقیقات زن جوان که راهی برای پنهان کردن حقیقت نداشت قفل سکوت خود را شکست و راز فعالیت پنج باند تبهکاری را که در آن عضویت داشت، فاش کرد.

متهم زن در جریان تحقیقات گفت: پنج سال پیش به‌دلیل مشکلات مالی خانواده‌ام و اعتیاد پدرم، به امید زندگی بهتر از خانه فرار کردم، اما از چاله به چاه افتادم. چند هفته در خیابان‌های تهران سرگردان بوده و با گدایی روزگار می‌گذراندم. در همین گیر و دار بود که با زنی آشنا شدم که بدبختی‌هایم از آن زمان شروع شد.

وی اضافه کرد: او مرا برای این‌که جا و مکان و غذایی برای خوردن داشته باشم گرفتار باندهای فساد کرد. بعد از آن با یک دزد زورگیر آشنا شدم. چند بار دستگیر و روانه زندان شدم تا این‌که ازدواج کرده و صاحب فرزند شدم. بعد از مادر شدن، موادمخدر را ترک کردم. هنوز نتوانسته‌ام برای فرزندم شناسنامه بگیرم.

از یک سال و نیم گذشته نیز در دو باند که به روش بی‌هوش کردن از رانندگان سرقت می‌کردند، به عنوان طعمه فعالیت می‌کنم. برای سرقت اموال رانندگان ابتدا تعدادی قرص خواب‌آور از داروخانه می‌خریدم و داخل آمیوه می‌ریختم.

بعد به عنوان مسافر شیک‌پوش در کمین مردان هوسران قرار می‌گرفتم. پس از طی مسافتی رانندگان را بی‌هوش و اموالشان را سرقت می‌کردم. من عضو باندهای خرید و فروش اشیای عتیقه نیز هستم. با اعتراف این زن، همدستان وی تحت‌تعقیب پلیس قرار گرفتند تا این‌که چند روز پیش ماموران توانستند در عملیات‌ جداگانه شش زن دیگر را که در زمینه سرقت از رانندگان، زورگیری و خرید و فروش موادمخدر فعالیت داشتند، همراه 14 مرد که با آنها همدست بودند، دستگیر کنند. این افراد در جریان تحقیقات پلیسی ـ قضایی به سرقت، زورگیری، بی‌هوش کردن رانندگان هوسران، فروش شیشه و تولید آن اعتراف کرده‌اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها