المپیک بزرگ‌ترین رویداد ورزشی است که هر ورزشکاری آرزو دارد یک بار آن را تجربه کند. امسال بازی‌های المپیک تابستانی در ریودوژانیرو برگزار می‌شود که این رویداد بزرگ 28 رشته ورزشی و هزاران ورزشکار با ملیت‌های مختلف را زیر پرچم المپیک جمع می‌کند. ایران نیز مانند سال‌های پیش در میدان المپیک حاضر است تا علاوه بر تحقق شعار دوستی ملت‌ها، دستاورد ورزشی خود را به نمایش بگذارد. بر این اساس هر روز به اتفاقات المپیکی ورزش نگاه کوتاهی می‌اندازیم.
کد خبر: ۹۰۲۶۱۳
88 روز تا المپیک

بانوی کاملا المپیکی

زهرا نعمتی، عضو تیم ‌ملی تیراندازی با کمان بانوان معلول ایران است. وی نخستین و تنها زن در تاریخ ورزش ایران است که موفق به کسب مدال طلا در بازی‌های پارالمپیک شده است. او 29 می 2013 ـ 8 خرداد 92 ـ در مراسم کمیته بین‌‎المللی المپیک در سن‌پترزبورگ روسیه جایزه معتبر ورزشکار برتر پارالمپیک 2012 لندن را از سوی بنیاد بین‌‎المللی اسپورت آکورد دریافت کرد.

او همچنین نخستین ورزشکار ایرانی و نخستین بانوی آسیایی و سیزدهمین ورزشکار تاریخ است که توانست هم در المپیک و هم در پارالمپیک سهمیه بگیرد. نعمتی همچنین با تصمیم کمیته ملی المپیک ایران به عنوان پرچمدار ایران در بازی‌های المپیک تابستانی 2016 ریو انتخاب شد. او نخستین بانوی مسلمان معلول است که پرچمدار کاروان المپیک یک کشور شده است.

پایگاه اطلاع رسانی کمیته بین‌المللی پارالمپیک در گزارش خود نوشت: نعمتی یکی از مشهورترین ورزشکاران پارالمپیکی ایران است. او در بازی‌های قهرمانی آسیا در سال 2015 موفق به کسب مدال طلا شد و به بازی‌های المپیک و پارالمپیک 2016 ریو راه پیدا کرد.

نعمتی در لندن 2012 یک رکورد پارالمپیکی از خود به جای گذاشت و در ماده ریکرو انفرادی موفق به کسب مدال طلا شد. وی همچنین در رقابت‌های ریکرو آزاد بانوان به مدال برنز رسید.

این پایگاه اطلاع‌رسانی نوشت: موفقیت نعمتی سبب پوشش خبری رسانه‌‌های داخلی شد و الهام‌بخش زنان ایرانی برای شرکت در رشته‌‌های پارالمپیکی بویژه تیر و کمان شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها