این روزها هندبالیست‌های جوان در اردوهای اروپایی حضور دارند

تمرین جهانی شدن هندبال در اوکراین

امسال برای نخستین‌بار تیم‎های لیگ برتر هندبال به دو گروه شش تیمی تقسیم ‎شده بودند که پس از مرحله نخست در دور دوم 8 تیم به صورت رفت و برگشت با هم بازی کردند. بعد از رقابت‌های این دور تکلیف چهار تیم صعودکننده به مرحله پایانی مشخص شد که از پنجشنبه این هفته به صورت برنده 2 از 3 بازی به میدان می‌روند.
کد خبر: ۹۰۲۶۰۹
لیگ هندبال با چالش‌های متفاوت

رقابت‌های نیمه نهایی بین منیزیم فردوس، گچساران، مس کرمان و کفش ملی برگزار می‌شود و این تیم‌ها قهرمان لیگ هندبال را معرفی می‌کنند. لیگی که امسال حاشیه‌های زیادی داشت و اعتراض بسیاری به نحوه برگزاری آن شد. ایرج رضایی، سرمربی تیم هپکو اراک که تیمش از تیم‌های باسابقه لیگ هندبال است درباره تجربه متفاوت برگزاری لیگ در 2 گروه می‌گوید: این شیوه اصلا مناسب هندبال ایران نیست و مسئولان فدراسیون باید در برگزاری لیگ هندبال به این شیوه تجدیدنظر کنند.

رضایی ادامه می‌دهد: لیگ هندبال با چالش‌های مختلفی همراه بود. لیگ باید در یک گروه برگزار شود و اگر می‌خواهیم در قانون مربوط به لیگ دست ببریم، باید اسم جدیدی برای مسابقه‌ها انتخاب کنیم. همه جای دنیا لیگ رقابت بین تیم‌ها در یک گروه است. هندبال ایران هم ظرفیت 10 یا 12 تیم را در یک گروه دارد. بنابراین نباید لیگ را دو پاره کرد و با وضع قوانین غیرمتعارف برای تیم‌ها مشکل به وجود آورد.

رضایی تعطیلات نابهنگام در زمان برگزاری بازی‌های لیگ برتر هندبال را مشکل اساسی می‌داند و می‌گوید: لیگ ما همزمان با برنامه‌های تیم ملی خیلی خسته‌کننده و طولانی شده است. این لیگ از مهر پارسال کلید خورد و همچنان ادامه دارد.

در برنامه‌ریزی و زمان‌بندی لیگ باید شرایط مالی تیم‌ها و همچنین میزان آمادگی بازیکنان را مدنظر قرار داد. بسیاری از ملی‌پوشان با تداخل برنامه‌های تیم ملی با برنامه‌های باشگاه‌های خود در این مدت دچار آسیب شدند.

سرمربی هپکو اراک درباره مشکلات بدنی تیم خودش در طول برگزاری لیگ برتر هندبال می‌گوید: ما سه بار بدنسازی کردیم. بازیکن هم شرایطی دارد که نمی‌توان هر بار برنامه او را تغییر داد. فدراسیون در فصل جدید باید برنامه‌ریزی دقیق‌تری داشته باشد والا تیم‌های هندبال با وجود سرمایه‌گذاری متضرر می‌شوند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها