سخنگوی هیئت رییسه مجلس نهم با اشاره به اظهارنظرهای متفاوت در مورد لزوم تصویب برنامه ششم در مجلس نهم و یا دهم گفت: ما با نظریه ها کاری نداریم، مجلس براساس قانون اداره می شود و نه خواست افراد؛بنابراین طبق آیین نامه هفته آینده برنامه ششم در دستور کار صحن قرار خواهد گرفت.
کد خبر: ۹۰۲۴۹۹
برنامه ششم یکشنبه در دستور کار صحن قرار می گیرد/ ناتمام ماندن بیش از 100 طرح و لایحه در مجلس نهم

عبدالرضا مصری در گفت و گو با خبرنگار جام جم آنلاین، با اشاره به اینکه کار کمیسیون تلفیق برنامه ششم تمام شده است و برابر قانون برای در دستور کار قرار گرفتن آن در صحن باید 10 روز از زمان چاپ مصوبه کمیسیون بگذرد گفت: با توجه به این مسئله یکشنبه آینده برنامه ششم در دستور کار مجلس قرار خواهد گرفت.

وی در عین حال ادامه داد: با توجه به تعداد بالای مواد برنامه ششم احتمال تصویب آن در مجلس نهم ضعیف است.

مصری با اشاره به اظهارنظرهای متفاوتی که در مورد تصویب و یا عدم تصویب برنامه ششم در مجلس نهم وجود دارد تصریح کرد: برخی معتقدند چون سال چهارم مجلس است و نماینده ها مسلط بر موضوع هستند و چند قانون بودجه را تصویب کرده اند و با چارچوب آن آشنایی دارند در نتیجه سرعت و دقت مجلس نهم بالاتر است اما برخی دیگر نیز معتقدند برنامه ششم قانونی نیست که به سادگی آن را به تصویب برسانیم و باید با تامل بیشتر رسیدگی شود بنابراین بهتر است در مجلس دهم تصویب شود.

سخنگوی هیئت رییسه مجلس نهم افزود: ما با نظریه ها کاری نداریم، مجلس براساس قانون اداره می شود و نه خواست افراد؛ خواست افراد و یا سلیقه های مختلف سیاسی و حزبی ملاک نیست و ما بر طبق آیین نامه رفتار می کنیم.بنابراین در صورتی که مجلس فرصت رسیدگی به برنامه ششم را در صحن داشته باشد تصویب و در غیر این صورت به مجلس دهم منتقل می شود.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس در ادامه با اشاره به اینکه با اتمام هر دوره مجلس همه طرح ها ولوایح از دستور خارج می شوند گفت: در این دوره هنوز بیش از 100 طرح و لایحه به سرانجام نرسیده است،بنابراین در مورد لوایحی که باقی مانده است در صورتی که دولت خواهان رسیدگی به آن است باید کتبا اعلام کند تا در مجلس بعدی مورد رسیدگی قرار گیرد و در مورد طرح های باقی مانده نیز باید در صورت لزوم مجلس بعدی 15 نفر از نمایندگان دوباره آن طرح را امضا کرده تا از ابتدا مراحل قانونی خود را برای رسیدگی طی کند.

مصری گفت: تعدادی از پرونده های تحقیق و تفحص که بعضا نوبت قرائت در صحن نداشتند در این مجلس باقی مانده است که البته در مورد عناوین پرونده ها حضور ذهن ندارم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها