برای اولین بار در بازی‌های المپیک، یک مادر و پسر گرجستانی در رشته تیراندازی در بازی‌های ریو 2016 شرکت می‌کنند.
کد خبر: ۹۰۲۴۵۰

به گزارش آسوشیتدپرس، بازی‌های المپیک تاریخ طولانی از دستاوردهای خانوادگی است که یک نسل الهام‌بخش نسل بعدی بوده است، اما حضور والدین و فرزندان بطور هم زمان در یک دوره از بازی‌ها یک اتفاق نادر بوده است.

نینو سالوکوادزه و پسرش تسوتنه ماکاواریانی به نمایندگی از گرجستان در مسابقات تیراندازی بازی‌های المپیک شرکت می‌کنند. مادر 47 ساله برای هشتمین بار در المپیک شرکت می‌کند، اما پسر او که 18 سال دارد برای اولین بار حضور در این بازی‌ها را تجربه می‌کند. سالوکوادزه گفت: از این‌که به نمایندگی از فدراسیون تیراندازی گرجستان به المپیک می‌روم خوشحالم، اما به عنوان یک مادر که پسرش موفق به حضور در المپیک می‌شود، میلیون‌ها بار خوشحال‌ترم.

او با حضور در هشت دوره از بازی‌های المپیک، به رکورد گوئرینی در رشته کانو دست می‌یابد. میلار از کانادا با ده بار حضور در بازی‌های المپیک، رکورددار بیشترین حضور در این بازی‌هاست.

سالوکوادزه در مسابقات قبلی یک طلا، نقره و برنز به دست آورده است. ماکاواریانی نیز گفت: مادرم زمانی که هم سن من بود، طلای المپیک را به دست آورد و در آن زمان به نمایندگی از اتحاد جماهیر شوروی در این بازی‌ها شرکت می‌کرد و به نسبت من شرایط تمرینی و تجربه بیشتری در تورنمنت‌ها داشته است.

به نوشته بیل مالون، مورخ المپیک تاکنون 56 پدر و پسر، 12 پدر و دختر و دو مادر و دختر در المپیک شرکت کرده‌اند و سالوکوادزه و پسرش ماکاواریانی تنها مادر و پسر المپیکی هستند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها