ملک سلمان پادشاه عربستان سعودی طی فرمانی بر اساس سند چشم انداز ۲۰۳۰ که اخیرا بن سلمان اعلام کرده بود، تعدادی از وزرا از جمله وزیر نفت، حج و وزیر بازرگانی را برکنار کرد.
کد خبر: ۹۰۲۲۲۰
وزیران حج و نفت عربستان برکنار شدند

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری رسمی عربستان، ملک سلمان پادشاه این کشور طی فرمانی جدید تعدادی از وزیران از جمله وزیر حج و وزیر نفت را اخراج و تغییرات جدید را در طرح چشم انداز 2030 اعلام کرده است.

بر اساس این گزارش، ملک سلمان دستور برکناری «بندر حجار» وزیر حج این کشور را صادر و «محمد بنتن» به عنوان جایگزین وی معرفی شد.

در فرمان جدید عربستان همچنین «علی النعیمی» که بیش از دو دهه تصدی وزارت نفت این کشور را بر عهده داشته از این وزارتخانه برکنار شد و «خالد الفالح» به عنوان وزیر جدید این وزارتخانه که به وزارت انرژی، صنایع و منابع معدنی تغییر نام داده است، انتخاب شد.

بر اساس این گزارش، پادشاه عربستان وزارت آب و برق را حذف و تغییراتی را در ساختار مجلس مشورتی اعمال کرده است.

در فرمان جدید پادشاه عربستان همچنین «توفیق الربیعه» وزیر بازرگانی و صنایع، «عبدالله المقبل» وزیر حمل و نقل برکنار و «سلیمان الحمدان» به عنوان وزیر حمل و نقل و «فوزان الربیعه» به عنوان وزیر بهداشت و «ماجد القصبی» به عنوان وزیر بازرگانی وسرمایه گذاری انتخاب شد.

در دستورات جدید اسم وزارت بازرگانی و صنایع به وزارت بازرگانی و سرمایه گذاری تغییر نام یافت و همچنین نام وزارت نفت و منابع طبیعی به وزارت انرژی، صنایع و منابع طبیعی تغییر پیدا کرد.

بر اساس فرمان جدید ملک سلمان نام وزارت حج به وزارت حج و عمره تغییر نام داد و دو وزارت خانه کار و امور اجتماعی در هم ادغام شدند.

منبع: تسنیم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها