پیکر زنده یاد شاهرخ پورمیامین پنجشنبه شانزدهم اردیبهشت ماه بدون حضور مسئولان وزارت ارشاد و خانه موسیقی از تالار وحدت تهران به سمت قطعه هنرمندان بهشت زهرا تشییع شد.
کد خبر: ۹۰۱۷۳۲
وداع با مردی که کسی را اذیت نکرد

به گزارش جام جم نوا ، مراسم تشییع پیکر زنده یاد شاهرخ پورمیامین نوازنده صاحب نام موسیقی پاپ کشورمان صبح امروز پنجشنبه شانزدهم اردیبهشت ماه با حضور هنرمندان و بدون حضور مسئولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و خانه موسیقی در تالار وحدت تهران برگزار شد.

فرمان فتحعلیان خواننده موسیقی پاپ و از دوستان نزدیک زنده یاد پورمیامین در ابتدای این برنامه گفت: فکر نمی کردیم به خاطر نبودن شاهرخ اینجا کنار هم جمع شویم. می توانم بگویم مرگ او برای همه ما شوک برانگیز بود. البته همه با روحیات شاهرخ پورمیامین آشنا هستند و می دانند که او هنرمند بسیار بزرگی بود. او در هنر خودش بسیار متخصص بود و بی اغراق یکی از بهترین اساتید موسیقی، آهنگسازی و تنظیم کنندگی بود. او هنرمندی بود که در کنار هنرمند بودنش یک رفیق خوب هم بود.

وی ادامه داد: متاسفانه شرایط به گونه ای بود که او هیچ وقت روی صحنه اجراها تقدیر نشد. موضوعی که متاسفانه قشر مظلوم نوازندگان ایران دچار آن هستند و مسئولان همانقدر که به خوانندگان اهمیت دادند، به نوازندگان بی توجه بودند. حال سوال من این است، آیا یک هنرمند باید حتماً خواننده باشد که مسئولان و جمعیت زیادی برای بزرگداشت یا تشییع پیکر او بیایند؟ آیا حتماً باید هنرمند معروف باشد که آقایان بیایند و دو کلمه پیرامون او حرف بزنند؟

این خواننده موسیقی پاپ گفت: شاهرخ هنرمندی بود که لبخند، مهربانی، دقت و کار او برای همه ما ارزش زیادی داشته و دارد. او در بسیاری از موارد بیشتر از خودش مایه گذاشت. او حساسیت هایی در حوزه موسیقی داشت که باعث شد از او به عنوان یک هنرمند درجه یک در عرصه موسیقی یاد کنیم. شاهرخ پورمیامین هنرمندی دلسوز بود که ما جز مهربانی و توجه چیز دیگری از او به یاد نداریم و واقعاً حیف شد که چنین هنرمندی از میان ما رفت. البته من از دوستان و برخی از افراد که پشت سر شاهرخ حرف های بی ربط می زدند نیز ناراحتم که چرا بی خود و بی جهت پشت سر او و بسیاری دیگر از هنرمندان حرف زدند. من نمی دانم کی قرار است که انگ اوردز کردن پشت سر ما هنرمندان باشد. این موضوعی بود که برخی از دوستانی که حتی در بعضی از موارد با شاهرخ ساز زدند هم مطرح کردند و به این هنرمند بزرگوار تهمت زدند اما مطمئن باشند که جوابش را پس خواهند داد.

فتحعلیان در بخش دیگری از صحبت های خود تصریح کرد: همانقدر که شاهرخ پورمیامین را اذیت کردند، او به همان اندازه هیچ کس را اذیت نکرد و برایم جالب است که برادر عزیز او هیچ وقت دوست نداشت که در این اواخر که شاهرخ درگیر تومور مغزی بود او را ببیند، چرا که این هنرمند همواره مبادی آداب بود و نسبت به پوشش خود به قدری حساسیت داشت که هیچ وقت اجازه نداد حتی دوستانش او را در حالت بدی ببینند.

محمد اصفهانی خواننده موسیقی پاپ نیز در این مراسم گفت: شاهرخ پورمیامین بعد از خانواده اش متعلق به ما بود. البته تا اینجا به بهانه عید مبعث لازم است بگویم که بعضی از مناسبت ها تصادف و احتمال نیست بلکه حکمتی در آن است که باید به آن بیشتر توجه کرد. به هر حال عید مبعث روز اکرام و اخلاق است و شاید بی علت نبوده که شاهرخ پورمیامین در این مناسبت از میان ما می رود چون او اخلاق مدار و دلسوز بود و با دقت و وسواس و معتقد کارها را انجام می داد.

وی بیان کرد: شاهرخ پورمیامین به قدری کم اشتباه بود که وقتی اشتباه می کرد ما تعجب می کردیم. او هنرمند بسیار بزرگواری بود که فرزندان بنده به خاطر نزدیکی با او وی را عمو صدا می کردند. به هر ترتیب در برابر عظمت دنیا، ۴۰ سال و ۵۰ سال و ۲۰۰ سال تقریبا مساوی است اما مهم کیفیت زندگی است که شاهرخ ملتزم عملی به این فرضیه بود و بنده امیدوارم ما نیز در زندگی روزمره خود بتوانیم اخلاق شاهرخ پورمیامین را پیاده کنیم.

علیرضا عصار خواننده موسیقی پاپ نیز در این مراسم گفت: از چند روز پیش که شهرام پورمیامین برادر شاهرخ من را در جریان درگذشت این هنرمند گذاشت، مشغول مرور خاطراتم بودم و به یاد آوردم که در اجرای قطعه «حال من بی تو» وقتی شاهرخ پورمیامین یکی از بهترین آثار خود را ارایه داد به هم نگاه می کردیم و با او لبخند می زدیم.

وی افزود: به طور حتم جای خالی شاهرخ پورمیامین را احساس می کنیم و امیدوارم خداوند آرامش را نصیب این هنرمند کند. مطمئن باشید جای خالی شاهرخ پورمیامین روی صحنه ها همچنان خالی است.

رامین بهنا، همایون نصیری، سعید شهروز، ایلیا منفرد، آریا عظیمی نژاد، پویا نیک پور، محمدرضا عیوضی، بابک چمن آرا، محسن رجب پور، حبیب صبور و تعدادی دیگر از نوازندگان مطرح موسیقی پاپ از جمله افرادی بودند که در مراسم تشییع پیکر زنده یاد شاهرخ پورمیامین شرکت کردند.

مراسم ترحیم زنده یاد شاهرخ پور میامین جمعه ۱۷ اردیبهشت از ساعت ۱۸ در مسجد جامع شهرک غرب برگزار می‌شود.

منبع: مهر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
نرم افزار موبایل
-
۰۱:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۷
۰
۰
تسلیت
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها