کمپانی گوگل امسال تولد 10 سالگی سرویسی را جشن می گیرد که به انسان ها در درک آن چه که می خوانند و یا حتی می بینند، بسیار کمک کرده است. سرویس مترجم آنلاینی تحت عنوان Google Translate که در سال های اخیر مورد توجه بسیاری از کاربران فضای مجازی در سراسر جهان قرار گرفته و این محبوبیت، کمپانی گوگل را بر این داشت تا این سرویس را توسعه دهد و اپلیکیشن های موبایلی آن را نیز برای علاقه‌مندان عرضه کند.
کد خبر: ۹۰۰۵۶۷
مترجم گوگل 10 ساله شد

به گزارش جام جم کلیک ، هدف از راه اندازی این سرویس، برداشتن سدها و دیوارهایی بود که مانع از ارتباط میان انسان ها می شد و این جا بود که مترجم گوگل توانست با فراهم کردن بستر لازم برای ترجمه متون از زبان های مختلف دنیا، در درک هر چه بهتر آن چه که در دنیا می گذرد، کمک شایانی کرده باشد.

محبوبیت این دستاورد مهندسان گوگل در میان کاربران به گونه ایست که گفته می شود روزانه چیزی حدود 100 میلیارد کلمه توسط این سرویس ترجمه می شود. اگر به 10 سال پیش برگردیم یعنی زمانی که گوگل از این سرویس رونمایی کرد، تنها امکان ترجمه به 2 زبان زنده دنیا وجود داشت که اکنون با توجه به پیشرفت های اخیر این شرکت، مترجم گوگل از 103 زبان دنیا پشتیبانی می کند.

همچنین گوگل عنوان می کند که در آن روزها، تعداد کاربران این سرویس تنها به چند صد نفر می رسیدند و اکنون این رقم به 500 میلیون کاربر رسیده است.

ناگفته نماند که این سرویس علاوه بر ترجمه متون درج شده، از قابلیت ترجمه تصویری نیز برخوردار است به طوری که کاربران می توانند با قرار دادن دوربین گوشی خود بر روی متن مربوطه، ترجمه آن را مشاهده کنند. در حال حاضر، این قابلیت از 40 زبان پشتیبانی می کند.

و در پایان، اپلیکیشن ویژه این سرویس نیز قادر است ترجمه ها را ذخیره و آن ها را برای مرور و مشاهده در روزهای بعد نگهداری کند.

منبع: تک شات

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها