شرکت سونی با ثبت اختراع جدید یکی از ایده‌های جالب فیلم‌های علمی و تخیلی را عملی کرده است؛ ساخت لنز چشمی که قادر به تصویربرداری ویدئویی از محیط اطراف باشد.
کد خبر: ۹۰۰۲۷۳
لنزهای چشمی دوربین شدند

به گزارش جام جم آنلاین، لنزهای جدید مجهز به نمایشگرهای الکترونیکی آلی هستند که با قراردادن آنها بر روی چشم مشاهده ویدئو، تصاویر و دیگر اطلاعات ممکن می شود.

لنزهای یاد شده دارای ابزار ضبط ویدئو هم هستند که به کاربران امکان ضبط تصاویر محیط اطراف را می دهند. نکته جالب در این زمینه فوکوس خودکار در زمان تصویربرداری است. همچنین از برخی قابلیت های دوربین های فیلم برداری مانند زوم کردن، تنظیم میزان نوردهی و ... هم برخوردارند. کاربران می توانند کیفیت ویدئوهای تهیه شده را نیز به میل خود تغییر دهند.

کنترل تصویربرداری با این لنزها از طریق پلک زدن صورت می گیرد. به عنوان مثال؛ می توان به گونه ای برنامه ریزی کرد که با پلک زدن برخی فریم های یک ویدئو حذف گردد.

این لنزها حتی دارای ژیروسکوپ هم هستند تا بتوانند گردش سر کاربر را تشخیص داده و تنظیمات ضروری را برای تصویربرداری درست اعمال کنند. ضمناً برای تامین انرژی مورد نیاز این لنزها از روش القای الکترومغناطیسی استفاده می شود.

سونی تنها شرکتی نیست که چنین فناوری را ابداع کرده است. سامسونگ و گوگل هم به دنبال ساخت لنزهای چشمی با توان تصویربرداری ویدئویی هستند. دانشمندان سوئیسی موسسه فدرال فناوری این کشور هم لنزهای تماسی با قابلیت زوم 2.8 ابداع کرده اند.

منبع: فارس

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها