معاون اول رئیس جمهور با اشاره به اینکه امسال باید تحرکی جدی در بازار مسکن ایجاد شود، دستوراتی را درباره تکمیل واحدهای مسکن مهر صادر کرد.
کد خبر: ۸۹۸۹۶۹
دستورات جهانگیری درباره مسکن مهر

به گزارش جام جم آنلاین، اسحاق جهانگیری عصر امروز (دوشنبه) در جلسه رونق بخش مسکن و تکمیل واحدهای مسکن مهر با اشاره به گزارش وزارت راه و شهرسازی مبنی بر وجود واحدهای تکمیل شده مسکونی مهر که با مسائل زیربنایی و روبنایی مواجه هستند، اظهارداشت: مردم با این امید برای مسکن مهر ثبت نام کرده اند که بتوانند صاحب خانه شوند از اینرو باید به صورت جدی برای اتمام و آماده سازی این واحدها تلاش کنیم و دغدغه های این افراد را مرتفع سازیم.

معاون اول رئیس جمهور با تاکید بر اینکه امسال حتما باید تحرکی جدی در بخش مسکن رخ دهد به اهمیت بخش مسکن و تاثیر مستقیم آن در رشته های صنعتی و تولیدی کشور اشاره کرد و گفت: در سال جاری حتما باید اتفاق و تحرک جدی در بخش مسکن به وجود آید و این بخش از وضعیت رکود فعلی خارج شود.

جهانگیری از سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور، وزارت راه و شهرسازی و وزارت نیرو خواست جلسه ای در این زمینه تشکیل دهند و راهکارهایی برای تامین منابع مالی مورد نیاز جهت تکمیل زیربناها و روبناهای ضروری این واحدهای مسکونی تدوین و آن را به عنوان پیشنهاد به دولت ارائه دهند.

وی همچنین از وزیر راه و شهرسازی خواست تا جلسه آتی برنامه عملیاتی جامع این وزارتخانه را برای بخش مسکن در سال ۹۵ ارائه دهد به گونه ای که هماهنگی های لازم با سایر دستگاه های مرتبط نیز صورت گرفته باشد.

جهانگیری با اشاره به گزارش رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در این جلسه پیرامون طرح جامع مسکن روستایی و پیشنهاد این بنیاد برای بهسازی و نوسازی و حل چالشهای بخش مسکن روستایی، خواستار نهایی شدن این پیشنهاد و ارائه آن جهت طرح در جلسه هیات وزیران شد.

در این جلسه که وزرای راه و شهرسازی، امور اقتصادی و دارایی، رئیس کل بانک مرکزی، مشاور اقتصادی رئیس جمهور، رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار نیز حضور داشتند، وزیر راه و شهرسازی گزارشی از آخرین وضعیت پروژه های مسکن مهر و نیز مشکلات و موانع موجود در ساخت، اتمام و تحویل پروژه های مسکن مهر ارائه کرد.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی هم در این نشست گزارشی از طرح ویژه بهسازی و نوسازی مسکن روستایی ارائه کرد و توضیحاتی را در خصوص اقدامات انجام شده و طرح پیشنهادی این بنیاد برای حل چالشها و مشکلات مسکن روستایی کشور مطرح نمود.

منبع: مهر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها