دو مگا اکوکمپ در جزیره قشم با ظرفیت اسکان 50 هزار نفر ایجاد می‌شود. مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری و توسعه قشم گفته لازم است در جزیره قشم در حوزه گردشگری لاکچری هم سرمایه‌گذاری شود. به گفته باقری‌نژاد هیچ‌کدام از مراکز اقامتی ستاره واقعی ندارد و پاسخگوی مسافرانی که خواهان خدمات وی آی پی‌اند، نیستند.
کد خبر: ۸۹۸۸۹۱

در همین راستا علاوه بر یک دهکده گردشگری و طرح اجرای دو مگا اکو کمپ هم در قشم کلید خورده. به گفته باقری‌نژاد، ویژگی مهم این کمپ‌ها این است که در تمام فصول سال سرویس خواهد داد.

شناسایی حدود 600 اثر تاریخی در ایلام و کرمانشاه

مطالعات باستان شناختی در محدوده اجرای طرح موسوم به گرمسیری در استان‌های کرمانشاه و ایلام به شناسایی 598 اثر پیش از تاریخ و تاریخی منجر شد. سیامک سرلک، مدیر پروژه مطالعات باستان‌شناختی طرح گرمسیری با بیان این مطلب تصریح کرد این پروژه در مناطق سرپل ذهاب، سومار، قصر شیرین و گیلانغرب، مهران، سر کنجانچم، دشت دهلران، دشت موسیان و حوضه آبگیر سد امام حسن و بند حلوان در حال انجام است.

ساماندهی گنبد سلطانیه تداوم می‌یابد

سرپرست پایگاه جهانی گنبد سلطانیه از تداوم مرمت و ساماندهی مجموعه سلطانیه و همچنین مرمت تزئینات داخلی گنبد سلطانیه در سال 95 خبر داد. یحیی رحمتی سرپرست پایگاه جهانی گنبد سلطانیه با اشاره به این‌که از سال‌های گذشته مرمت و ساماندهی مجموعه سلطانیه آغاز شده و این روال نیز به محض دریافت اعتبار در سال 95 نیز تداوم پیدا می‌کند گفته: سال 94 ساماندهی محوطه گنبد سلطانیه، مرمت برج و باروی بدنه شمالی مجموعه و ادامه مرمت تزئینات داخلی گنبد سلطانیه انجام شد. او اضافه کرد: امسال نیز پس از تخصیص اعتبار فعالیت‌های مرمت و ساماندهی مجموعه سلطانیه به همراه ادامه کاوش باستان‌شناسی در ورودی دروازه شمالی مجموعه سلطانیه را در دستور کار قرار داده‌ایم.

قد هتل آسمان شیراز کوتاه شد

2 متر و 20 سانتی‌متر از هتل آسمان شیراز تخریب شد. به گزارش رسانه‌ها، هفته گذشته ماموران شهرداری شیراز با حکم قضایی 2 متر و 20 سانتی‌متر از هتل 18 طبقه آسمان شیراز را تخریب کردند. تخریب هتل آسمان شیراز به دلیل مخدوش کردن منظر بصری مجموعه کریمخانی که در آستانه ثبت جهانی قرار دارد مورد پیگیری قرار گرفته بود.

بقعه شیخ صفی در اردبیل ساماندهی می‌شود

شهردار اردبیل می‌گوید ساماندهی محوطه بقعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی در چند فاز و توسط چند دستگاه اجرایی، انجام می‌شود. به گفته حمید لطف‌اللهیان در ساماندهی این بقعه دستگاه‌های مختلف از جمله میراث فرهنگی و شهرداری مشارکت دارند و این کار در چند فاز انجام می‌شود. شهردار اردبیل با تأکید به اینکه شهرداری بخش اعظمی ‌از پشت محوطه بقعه و محله شهیدگاه را ساماندهی و بازگشایی کرده، افزود: با این وجود به‌دلیل این‌که بقعه یک اثر میراثی است ساماندهی تنها در حیطه اختیارات شهرداری نیست و لازم است سایر دستگاه‌ها مشارکت کنند.

برج آزادی، قطب گردشگری می‌شود

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی‌شهر تهران گفت: قطب گردشگری، تفریحی غرب پایتخت با محوریت برج آزادی ایجاد می‌شود.

احمد حکیمی‌پور با بیان اینکه برج آزادی در موقعیت مناسب قرار دارد اما تعداد بازدیدکنندگان آن نسبت به برج میلاد بسیار کم است، گفت: در آینده نزدیک با انتقال پایانه غرب دسترسی آسان برای بازدید از برج فراهم و این محدوده به پهنه گردشگری و میراث فرهنگی تبدیل می‌شود.

وی با اشاره به بازدید از برج آزادی و بررسی مشکلات این برج افزود: شهرداری تهران با هماهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، بنیاد رودکی و مدیریت وقت برج آزادی، هزینه زیادی برای مرمت آن انجام داده است. از اوایل سال 94 مقرر شده بود تا کار به جدیت پیش برود و مجموعه فرهنگی برج ازادی آماده بهره‌داری شود ولی تاکنون این مجموعه آماده بهره‌داری نشده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها