بخش قابل توجهی از گونه‌های جانوری کشور به دلیل تصادفات جاده‌ای کشته می‌شوند

طناب جاده برگردن حیات‌وحش

جنازه یک پلنگ آبستن که هنگام زایمان جان داده، در منطقه شکارممنوع خرمناز یاسوج پیدا شد. دلیل مرگ پلنگ زایمان دشوار گمانه‌زنی شده است.
کد خبر: ۸۹۸۱۳۰

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد در این باره به ایسنا گفت: عصر روز دوشنبه 30 فروردین امسال لاشه یک پلنگ ماده در منطقه شکارممنوع خرمناز توسط محیط‌بانان در حالی مشاهده شد که آبستن بود و چهار توله در شکم داشت.

اسداله هاشمی با بیان این‌که این ماده‌پلنگ یکی از توله‌هایش را به دنیا آورده و در حال زایمان توله دوم بوده است، افزود: پس از مشاهده لاشه پلنگ، موضوع به سازمان مرکزی اعلام شده و لاشه پلنگ برای کالبدگشایی و بررسی‌های تخصصی به اداره‌کل دامپزشکی استان منتقل شد.

وی تصریح کرد: روز 31 فروردین امسال لاشه پلنگ توسط دامپزشک معتمد اداره دامپزشکی کالبدگشایی شد و مشخص شد که پلنگ چهار توله آماده تولد داشته است.

به گفته این مقام مسئول، نمونه‌برداری و آزمایش‌های لازم برای مشخص شدن دقیق علت مرگ انجام و بررسی‌های اولیه نشان می‌دهد دلیل مرگ ماده پلنگ، سخت‌زایی بوده و احتمالا حین زایمان از بین رفته است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: نتیجه قطعی و نهایی در خصوص علت مرگ این ماده‌پلنگ و توله‌هایش پس از مشخص شدن نتیجه قطعی آزمایش اعلام خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها