«جیمز کامی» رئیس پلیس فدرال آمریکا (FBI) اعلام کرد که سازمان او بیش از یک میلیون دلار هزینه کرده است تا قفل گوشی سید فاروق را باز کند.
کد خبر: ۸۹۷۹۸۷
هزینه یک میلیون دلاری FBI برای باز کردن قفل آیفون

به گزارش جام جم کلیک ، هم‌اکنون حدود یک ماه از زمان درگیری‌های اپل و FBI در این زمینه می‌گذرد که سازمان پلیس فدرال آمریکا سرانجام با این میزان سرمایه‌گذاری توانسته است قفل آیفون سید فاروق را باز کند تا بتواند به اطلاعات مورد نیاز خود دسترسی داشته باشد. ولی پس از بررسی‌های یک ماهه گفته می‌شود که در این گوشی هوشمند هیچ گونه اطلاعات کاربردی وجود نداشت.

این گوشی هوشمند که به عامل اصلی مشاجرات چند ماه اخیر اپل و FBI تبدیل شده بود و حتی درگیری‌های آنها را وارد کنگره آمریکا کرد، تصور می‌شد اطلاعات دقیقی از روابط فاروق با گروه ترورسیتی داعش را شامل می‌شود.

سازمان پلیس FBI در این مدت تاکید فراوان داشت که باز کردن قفل آیفون فاروق می‌تواند زندگی آمریکایی‌ها را نجات دهد و از حملات تروریستی آتی جلوگیری کند.

این یکی از هزینه‌برترین پروژه‌های FBI برای به دست آوردن اطلاعات بود و البته سرمایه‌گذاری یک میلیون دلاری در این زمینه به نتیجه خاصی نرسید و اطلاعات ارزشمندی در این زمینه به دست نیامد.

منبع: موبنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها