سخنگوی کمیسیون قضایی حقوقی مجلس نهم گفت: ایران باید در جهت احقاق حقش به دیوان داوری و یا دیوان دادگستری لاهه که مرجع بین المللی است مراجعه کند و مانع از این نحوه اعمال نفوذ آمریکایی ها شود و به نوعی از دست اندازی به اموال ایران جلوگیری شود.
کد خبر: ۸۹۷۹۵۳
ایران برداشت 2 میلیارد دلار توسط آمریکا را از مراجع حقوقی بین المللی پیگیری می کند

محمد علی اسفنانی در گفت و گو با خبرنگار جام جم آنلاین، با اشاره به تایید حکم برداشت 2 میلیارد دلار از اموال ایران از سوی دیوان عالی آمریکا گفت: آمریکا از هر فرصتی نسبت به ضبط اموالی که از ایران در اختیار دارد اقدام می کند در حالیکه این موضوع خلاف موازین قانونی بین المللی است.

وی ادامه داد: در صورتی که ادعایی از سوی کشوری در رابطه با کشوردیگری مطرح می شود باید در دادگاه کاملا بیطرفی رسیدگی شود. با توجه به اینکه بیش از 2400 پرونده دعاوی بین دولت ایران و آمرکیا و سازمان های زیرمجموعه آمریکایی داشتیم و در دیوان لاهه مطرح شده اند؛در مورد این موضوع اخیر نیز دولت آمریکا حداقل باید آن را در دیوان داوری مطرح می کرد.

نماینده مردم فریدون شهر در مجلس نهم تصریح کرد: حکم دادگاهی که بدون رعایت موازین و اصل بیطرفی حکم صادر می کند و حق دفاع را از ایران می گیرد بی اعتبار است.

اسفنانی گفت: ایران باید در جهت احقاق حقش به دیوان داوری و یا دیوان دادگستری لاهه که مرجع بین المللی است مراجعه کند و مانع از این نحوه اعمال نفوذ آمریکایی ها شود و به نوعی از دست اندازی به اموال ایران جلوگیری شود.

سخنگوی کمیسیون حقوقی قضایی مجلس نهم افزود: اگر ما قائل بر این باشیم که حکم ناروا و غیر قانونی است و اموال بیت المال در این مسیر از بین رفته و حق مردم در این اوضاعی که مشکلات اقتصادی وجود دارد ضایع شده است همچنین تعهدی که دولت برای حفظ حقوق مردم داده و سوگندی که رییس جمهور خورده به نظر می آید این کار حتما باید پیگیری شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها