نایب رییس اتحادیه باغداران کشور در گفت و گو با جام جم آنلاین :

غیر از موز همه میوه های خارجی بازار قاچاق است / واردات غیر قانونی از مبادی قانونی!

عرضه میوه‌های قاچاق که براساس تشدید نظارت‌ها به شدت کاهش یافته بود، دوباره در سطحی کمتر به برخی مغازه‌ها بازگشته است و با قیمتی بالاتر نسبت به قبل به فروش می‌رسد.
کد خبر: ۸۹۷۶۵۷
بازگشت دوباره میوه‌ قاچاق به مغازه‌ها

به گزارش جام جم آنلاین، موضوع ورود میوه‌های قاچاق از سال‌های قبل وجود داشته است و هرساله به طور کم و بیش این میوه‌ها به کشور وارد می‌شود. شاید معروف ترین نوع ورود میوه‌های قاچاق به کشور، پرتقال‌های مصری بود که در مقطعی به کشور آمد و باعث برهم خوردن تنظیم بازار و ریخته شدن بخشی از محصول داخلی جلوی دامها شد.

بنا بر این گزارش اما در یکی دو سال اخیر شاهد ورود لجام گسیخته انواع میوه‌های خارجی به صورت قاچاق بودیم که این امر حتی نگرانی‌هایی از بابت تغییرذائقه ایرانیان به وجود آورده بود.

حسین مهاجران رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و تره بارمی‌گوید:عرضه میوه قاچاق از تهران به سایر شهرستانها رفته است، همچنین مشاهده می‌شود که برخی از عرضه کنندگان میوه‌های قاچاق به صورت مویرگی این میوه‌ها را درمغازه‌های سطح شهر توزیع می‌کنند؛ محمودی رئیس اتحادیه بار فروشان نیزمعتقد است که نحوه برخورد با فروشندگان میوه قاچاق مناسب نیست، زیرا آنها را تنها جریمه می‌کنند.

وی می‌افزاید: برای حذف میوه قاچاق باید با سردخانه های احتمالی نگهدارنده نیز برخورد کرد.

منبع: تسنیم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها