خواستگار شیاد که با معرفی خود به عنوان مهندس و پیمانکار یک شرکت معتبر زن جوانی را در تلگرام فریب داده بود و با به دست آوردن عکس‌های او قصد اخاذی داشت، دستگیر شد .
کد خبر: ۸۹۷۰۴۳

به گزارش جام‌جم، هفته گذشته زنی جوان با حضور در پلیس فتای استان خراسان رضوی از خواستگارش به اتهام اقدام برای اخاذی شکایت کرد .

شاکی در اظهاراتش به پلیس گفت: خانواده‌ام در یکی از کشورهای عربی زندگی می‌کنند. من هم در مشهد ساکن هستم. به دلیل شکستی که در زندگی‌ام داشتم ترجیح دادم مدتی را تنها زندگی کنم. دو ماه پیش به طور اتفاقی با مردی در تلگرام آشنا شدم که مدعی بود مهندس و پیمانکار یک شرکت معتبر است. در این دوستی تلگرامی، او به من ابراز علاقه کرد. او می‌گفت قصد ازدواج با مرا دارد و کاری ندارد من پیش از این ازدواج کرده‌ام یا نه. به او اعتماد و حرف‌هایش را باور کردم. او حتی تعدادی از عکس‌های خصوصی‌ام را در اختیار داشت .

وی اضافه کرد: در ادامه دوستی‌مان، وقتی پافشاری او را در این ازدواج دیدیم. تصمیم گرفتم اجازه دهم او با خانواده‌ام آشنا شود و بعد از این‌که آنها با این ازدواج موافقت کردند، مرد جوان به خواستگاری‌ام بیاید. بنابراین دو نفری به ملاقات خانواده‌ام که در خارج از ایران بودند، رفتیم. او خواسته‌اش مبنی بر ازدواج با مرا با خانواده‌ام در میان گذاشت که آنها از وی فرصت خواستند تا درباره او، خانواده‌اش و فعالیت کاری وی تحقیق کنند و بعد اجازه دهند او به خواستگاری‌ام بیاید.

شاکی تصریح کرد: همان جا مرد خواستگارخواسته خانواده‌ام را قبول کرد اما زمانی که دو نفری به مشهد بازگشتیم، به یکباره او ناپدید شد و به تلفن‌هایم پاسخی نداد. روز بعد پیام‌های تلگرامی از او دریافت کردم که با تهدید از من می‌خواست ده میلیون تومان و حتی خودروی گرانقیمتم را به وی تحویل دهم در غیر این صورت عکس‌هایی را که از من در اختیار دارد در تلگرام و دیگر شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌کند تا با این کار آبروی خانوادگی‌ام برود. او حتی در تهدیدهایش تعدادی از عکس هایم را ارسال کرد. او به من دو روز فرصت داده تا خودرویم و ده میلیون تومان را فراهم کنم. نمی‌دانستم باید چه کاری انجام دهم. بنابراین تصمیم گرفتم از پلیس کمک بگیرم .

همزمان با تشکیل پرونده قضایی، تحقیقات پلیس فتا برای دستگیری جوان اخاذ آغاز شد تا این‌که در ادامه تحقیقات، خانه‌اش شناسایی و او در یکی از محله‌های مشهد دستگیر شد .

سرهنگ جواد جهانشیری، رئیس پلیس فتای استان خراسان رضوی در این باره گفت: متهم با انتقال به پلیس فتا بازجویی شد و اعتراف کرد پولدار و مهندس نبوده بلکه یک جوان بیکار است. در دوستی تلگرامی با شاکی، زمانی که متوجه شده وضع مالی او و خانواده‌اش مناسب است، تصمیم گرفته در نقش خواستگار ظاهر شده و با فریب وی و به دست آوردن عکس‌‌هایش، از او اخاذی کند که هوشیاری پلیس وی را ناکام گذاشته است. تحقیقات برای مشخص شدن دیگر جرایم متهمان ادامه دارد .

وی با هشدار به جوانان بویژه دختران جوان از آنها خواست براحتی به افرادی که در تلگرام و دیگر شبکه‌های اجتماعی آشنا می‌شوند اعتماد نکنند و عکس‌ها، اسرار خانوادگی و اطلاعات مالی خود را در اختیار آنها قرار ندهند تا مورد سوء‌استفاده توسط آنها قرار نگیرند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها