فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان از دستگیری فردی که با جلب اعتماد تجار، هشت میلیارد تومان در استان‌های تهران،کرمان و سیستان و بلوچستان کلاهبرداری کرده بود خبر داد.
کد خبر: ۸۹۷۰۴۱

سردار حسین رحیمی گفت: در پی شکایت تعدادی از شهروندان مبنی بر این که فردی با جلب اعتماد آنها و صدور چک‌های بلامحل، مقادیر قابل توجهی از آنان کلاهبرداری کرده است، بررسی موضوع در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی استان قرار گرفت. کارآگاهان اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی سیستان و بلوچستان پس از بررسی‌های میدانی و پایش مداوم اطلاعاتی، سر نخ‌هایی از این کلاهبردار سابقه‌دار به دست آوردند.

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان ادامه داد: کارآگاهان پلیس با اشراف اطلاعاتی دریافتند که این فرد برای کلاهبرداری از کسبه و تجار،به شهرستان‌های تهران، بم و زاهدان رفته است که ماموران پس از تلاش‌های شبانه‌روزی، شامگاه یکشنبه محل اختفای این متهم را در زاهدان شناسایی و او را در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر کردند.

وی افزود: این کلاهبردار حرفه‌ای از سال 93 به دلیل دریافت وام‌های کلان از بانک‌های مختلف و پرداخت نکردن اقساط در لیست سیاه بانک مرکزی قرار گرفته و ممنوع المعامله بوده است. وی در تحقیقات تخصصی کارآگاهان پلیس اعتراف کرد پس از این که با تعدادی از کسبه در شهرستان‌های تهران،بم و زاهدان معامله و با پرداخت پول نقد اعتماد آنان را جلب کرده؛ در معامله‌های بعدی با این افراد، در قبال خرید کالا، چک بی محل صادر و از آنان 80 میلیارد و 850 میلیون ریال کلاهبرداری کرده است.

سردار رحیمی با اشاره به این که در این زمینه تاکنون 19 مالباخته از استان‌های تهران، کرمان و سیستان و بلوچستان شناسایی شده‌اند، خاطرنشان کرد: تجار و کسبه به منظور پیشگیری از سوءاستفاده افراد فرصت‌طلب، در معاملات خود دقت کنند تا دردام این افراد سودجو گرفتار نشوند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها