چند روز پس از افزایش انتقادات مقامات کشورمان نسبت به طفره رفتن آمریکا از عمل به تعهداتش در برجام و کارشکنی این کشور در مبادلات اقتصادی میان تهران و اروپا، محمدجواد ظریف به نیویورک رفت تا در حاشیه مراسم امضای موافقت‌نامه تغییرات آب و هوایی (موافقت‌نامه پاریس) در مقر سازمان ملل متحد، با همتای آمریکایی خود در این باره مذاکره کند. گفته می‌شود این دیدار امروز انجام خواهد شد.
کد خبر: ۸۹۷۰۳۲

به گفته حسین جابری‌انصاری، سخنگوی وزارت امور خارجه، ظریف که به همراه عراقچی و تخت‌روانچی به نیویورک رفته، در این سفر در جمع فارغ‌التحصیلان دانشگاه هاروارد نیز سخنرانی خواهد داشت.

ظریف: آمریکا خود را قاطی مبادلات تجاری کشورها با ایران نکند

محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان پیش از سفر به نیویورک در گفت‌وگویی با نشریه آلمانی اشپیگل تاکید کرد که ما از آمریکا فقط یک درخواست داریم و آن این‌که خود را قاطی مبادلات تجاری کشورها و بانک‌های بزرگ با ایران نکند.

به گزارش تسنیم، وی در این گفت‌وگو تصریح کرده است: ما باید به مردم ایران نشان دهیم که این توافق به زحمتش می‌ارزیده است. اگر ما می‌خواهیم که این توافق در طولانی‌مدت دوام داشته باشد، باید برای بیمه آن سرمایه‌گذاری کنیم. این واضح است که مردم ایران می‌خواهند نتیجه توافق هسته‌ای را ببینند. ظریف با اشاره به این‌که هنوز موانعی در این جهت وجود دارد و بخصوص بانک‌های بزرگ برای بازگشت به تجارت با ایران از ترس مجازات‌های بالای آمریکا تردید دارند، افزود: ما از ایالات متحده فقط یک درخواست داریم و آن این‌که خود را قاطی و در این کار دخالت نکند. آمریکایی‌ها باید پشت طرح جامع اقدام مشترک بایستند. باید برای آمریکا آشکار شود که انجام مبادلات تجاری با ایران بدون اما و اگر، پاک و منصفانه است. وی اعلام کرد که ایران به تعهدات و وظایف خود در مبارزه با پولشویی و مبارزه با تامین مالی تروریسم عمل می‌کند. ظریف یادآوری کرد: ما حدود 30ماه مذاکرات فشرده‌ای را برگزار نکردیم که حالا فقط سندی خالی داشته باشیم. وی در بخش دیگری از این گفت‌وگو، از وضعیت رشد و شکوفایی در اقتصاد ایران سخن گفته و از آغاز مسابقه بی‌صبرانه کشورهای عضو اتحادیه اروپا از جمله آلمان برای سرمایه‌گذاری در ایران خبر داده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها