یک اقتصاددان درخصوص اظهارات رئیس کل بانک مرکزی مبنی بر این‌که برجام تاکنون تقریبا هیچ دستاوردی برای ایران نداشته است، با اشاره به وجود دو طیف در تیم اقتصادی دولت گفت: سیف و طیب‌نیا در یک طیف و نهاوندیان، جهانگیری و نوبخت به همراه مشاوران رئیس‌جمهور در طیف دیگر دولت قرار دارند که رویکرد رئیس کل بانک مرکزی و وزیر اقتصاد مورد قبول طیف دوم نیست.
کد خبر: ۸۹۷۰۰۴

ابوالقاسم حکیمی‌پور در گفت‌وگو با فارس اظهار کرد: این اظهارات آقای سیف مساله تازه‌ای نبود و قبلا از سوی فعالان اقتصادی مطرح می‌شد.

وی با اشاره به اختلاف در تیم اقتصادی دولت ادامه داد: دغدغه‌هایی که رئیس کل بانک مرکزی مطرح کرد از نگاه همفکران خود در دولت بود. در واقع در دولت، دو طیف متفاوت وجود دارد و هماهنگی در رویکردهای اقتصادی دیده نمی‌شود.

به گفته وی، در مدت حدود صد روزه بعد از اجرای برجام، زیان‌های بسیاری کرده‌ایم و برخی اقدامات و تعهدات انجام شده ایران غیر قابل جبران است.

حکیمی پور ادامه داد: شرکت‌های اروپایی هم از این اوضاع راضی نیستند، چرا که آنها به دنبال برقراری ارتباط با ایران هستند، اما به دلیل مانع‌تراشی‌های آمریکا نمی‌توانند روابط را از سر بگیرند.

وی تصریح کرد: آقای سیف حقیقت را عنوان کرد و در واقع چیزی جز حقیقت نگفت و این مساله را همه اقتصاددانان می‌دانستند، اما متاسفانه دولت آقای روحانی به این نقدها توجه نمی‌کند و پاسخ منتقدان را با بدترین لحن می‌دهد.

این کارشناس اقتصادی با بیان این‌که دستاورد برجام برای ایران تاکنون در حد صفر بوده است، گفت: مسئولان آمریکایی بعد از اظهارات رئیس کل بانک مرکزی ایران گفتند که مبادلات دلاری همچنان تحریم است و در متن برجام رفع آن ذکر نشده است.

وی ادامه داد: اگر ال‌سی باز نشود، اقتصاد ما با مشکل جدی مواجه خواهد شد و قطعا باز بودن سوئیفت در صورت عدم گشایش ال‌سی مزیتی برای کشور ندارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها