تراکتورسازی ساعت 20 امشب در دوحه به مصاف الهلال می‌رود

آغاز شش‌گانه ایران - عربستان در مستطیل سبز

لیگ قهرمانان از امشب برای نمایندگان فوتبال ایران وارد فاز جذاب، مهیج و البته حیثیتی خود می‌شود؛ جایی که سه تیم تراکتورسازی، ذوب‌آهن و سپاهان باید در دو بازی پایانی خود در زمین بی‌طرف به مصاف نمایندگان فوتبال عربستان بروند.
کد خبر: ۸۹۶۹۷۶

بعد از حاشیه‌سازی‌ها و دروغ‌پراکنی عربستان در خصوص ناامنی کشورمان در چند ماه گذشته، بالاخره اواخر اسفند سال گذشته کنفدراسیون فوتبال آسیا تحت تاثیر لابی قدرتمند عربستان و دیگر کشورهای عربی مانند قطر و امارات قرار گرفت و با صدور یک رای ناعادلانه، اعلام کرد دیدارهای رودرروی نمایندگان ایران و عربستان در لیگ قهرمانان آسیا، باید در یک کشور ثالث برگزار شود. با این رای غیرمنصفانه، سه تیم تراکتورسازی، ذوب‌آهن و سپاهان نمایندگان کشورمان در رقابت‌های این فصل لیگ قهرمانان آسیا، باید در مصاف با سه تیم عربستانی الهلال، النصر و الاتحاد دیدارهای خانگی خود را در عمان و بازی‌های بیرون از خانه را در قطر انجام دهند.

اولین جدال از مصاف‌های شش‌گانه نمایندگان فوتبال ایران و عربستان در زمین ثالث، ساعت 20 و 5 دقیقه امشب با قضاوت پیتر گرین استرالیایی در ورزشگاه باشگاه القطر برگزار می‌شود؛ جدالی که اگر با پیروزی تراکتورسازی همراه باشد هم صعود این تیم به مرحله حذفی را قطعی می‌کند و هم در آستانه دیدارهای چهارشنبه سپاهان و ذوب‌آهن، روحیه‌ای مضاعف به این دو تیم می‌دهد.

شرایط جدولی می‌گوید هر دو تیم بیش از 80 درصد شانس صعود از گروه را دارند و این مسابقه، تیم‌های اول و دوم صعودکننده را مشخص می‌کند، اما چه کسی است که نداند دیدار امشب، شرایطی حیثیتی و حساس‌تر از یک بازی فوتبال معمولی در دل خود دارد.

شاگردان امیر قلعه‌نویی که طی چند هفته اخیر شیب صعودی ایده‌آل داشتند و توانستند تا رده چهارم جدول لیگ صعود کنند، حالا به چیزی جز اولین صعود تاریخی خود از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا فکر نمی‌کنند؛ اتفاقی که با کسب نتیجه در دو دیدار حیثیتی و حساس برابر الهلال میسر می‌شود.

غیبت 2 ستاره الهلال

ناصر الشمرانی و آلمیدا، دو ستاره بزرگ الهلال به بازی حساس برابر تراکتورسازی نخواهند رسید و این خبر خوبی برای تیم محبوب تبریزی به شمار می‌آید. در آستانه بازی حساس الهلال و تراکتورسازی روزنامه الشرق‌الاوسط عربستان نوشت که آلمیدا، ستاره برزیلی الهلال به دلیل آسیب‌دیدگی نمی‌تواند تیمش را در این بازی همراهی کند.همچنین ناصر الشمرانی، دیگر ستاره سرشناس الهلال هم به دلایل انضباطی در این بازی به میدان نخواهد رفت. البته اخبار دیگر از بخشیده شدن الشمرانی از سوی باشگاه عربستانی برای بازی در این دیدار حکایت دارد.

قلعه‌نویی: این جابه‌جایی‌ها اعتبار AFC را زیر سوال برد

سرمربی تیم فوتبال تراکتورسازی تبریز در نشست خبری بازی با الهلال بیش از آن‌که درباره مسائل فنی صحبت کند، درباره رفتار عربستانی‌ها و تصمیم کنفدراسیون فوتبال آسیا برای برگزاری این بازی در زمین بی‌طرف حرف زد و و ابراز امیدواری کرد، حساسیت‌های موجود روی کیفیت بازی اثرگذار نباشد. امیر قلعه‌نویی که از شرایط به‌وجود آمده ناراضی بود، گفت: متاسفانه جابه‌جایی‌هایی که صورت گرفته روح فوتبال را آزرده کرده است. می‌گوییم نباید مسائل سیاسی در فوتبال دخالت کند، اما متاسفانه این‌طور شد و این مساله تا حدودی اعتبار AFC را زیر سوال برد. فوتبال به ما یاد داده تا قشنگی‌ها را ببینیم و دنبال دوستی باشیم. با الهلال بارها در ریاض و تهران بازی کرده‌ایم، اما اتفاقی نیفتاد امیدوارم این مساله بدعتی برای آینده نشود.

سرمربی تراکتورسازی در ادامه تاکید کرد: مطلب دیگر در مورد مسائل فنی بازی است. می‌توانیم از فوتبال استفاده کنیم و خیلی از مشکلات را برطرف کنیم. فوتبال زبان مشترک همه مردم دنیاست. جذابیت و قشنگی فوتبال به دلیل این مسائل است. در جام‌جهانی و جام ملت‌ها می‌بینید که باعث دوستی ملت‌ها می‌شود. امیدوارم AFC به سمتی برود که به قشنگی و زیبایی‌های فوتبال کمک کند. وی یادآور شد: در کشورمان ایران عزیز، در مقدماتی جام‌جهانی و جام‌ملت‌های آسیا میزبان چند کشور بودیم. عراق و افغانستان دیدارهایشان را در ایران برگزار کردند. کشورهایی که به ایران آمدند همه با ارسال نامه از میزبانی و مهمان‌نوازی ایران تشکر کردند. جزو امن‌ترین کشورهای جهان هستیم. قلعه‌نویی درباره تیم الهلال هم گفت: الهلال تیم بسیار بزرگی است و بازیکنان تکنیکی و سرعتی خوبی دارد. به همین دلیل اولین اقدام ما قطع کردن رابطه خط هافبک و حمله این تیم است. باید حریف را پرس کنیم. با انجام این کار، می‌توانیم به اهدافمان برسیم.

جدول رده بندی گروه C

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها