رئیس سازمان نهضت سوادآموزی درباره اعمال محدودیت‌های قانونی برای بی‌سوادان که قرار بود از سال 95 اجرا شود، گفت: هنوز این موضوع تعیین تکلیف نشده و اکنون در دست بررسی و گفت‌وگو میان مجلس و دولت است که امیدواریم سریع‌تر به نتیجه برسد.
کد خبر: ۸۹۶۹۷۴

علی باقرزاده در گفت‌وگو با ایسنا افزود: اسفند سال 93 هیات دولت مصوبه‌ای داشت که بر ممنوعیت صدور گواهینامه رانندگی، پروانه کسب و برخی محرومیت‌های اجتماعی برای بی‌سوادان تاکید کرد؛ اما مجلس به بخشی از این مصوبه ایراد گرفت که چون هنوز پاسخ روشنی از مجلس دریافت نشده نمی‌توان گفت این مصوبه لازم‌الاجراست یا رد شده است .

وی همچنین درباره اجرای قانون جریمه اولیایی که از رفتن فرزندشان به مدرسه ممانعت می‌کنند، گفت: ماده 4قانون حمایت از کودک و نوجوان که در سال 81 تصویب شد، لازم‌الاجراست و بر اساس آن اگر والدین یا هر شخص دیگری مانع ورود کودک به مدرسه شوند، آموزش و پرورش یا هر شخص دیگری که شاهد موضوع است باید موضوع را اطلاع دهد. به گفته باقرزاده، دادگاه موظف به تشکیل پرونده است و اگر موضوع حل و فصل نشود مجازات سه ماه و یک روز تا شش ماه حبس و جریمه نقدی یک میلیون تومانی در انتظار افراد خاطی است .

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها