کارگاه رنگرزی که یک جوان میمه ای آن را دایر کرده است می تواند با گسترش فعالیت خود برای جوانان بیکار فرصت شغلی ایجاد کند.
کد خبر: ۸۹۶۸۸۱
کار آفرینی جوان میمه ای با احیای رنگرزی گیاهی

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری صدا و سیما ،‌رامین ذاکری با 14 هزار آزمایش در 5 سال توانست فرمول های مشخصی را برای هر رنگ به دست آورد.

همچنین برخی از مشکلات رنگ آمیزی از جمله تغییر رنگ هر پاتیل با پاتیل، پایین بودن ثبات شستشو و کدر بودن رنگ گیاهی با این آزمایش ها به راه حل مشخصی رسیده است.

ذاکری به مزایای رنگ های گیاهی هم اشاره کرد و گفت: دامنه نا محدود رنگ های طبیعی و تعداد shade (سایه)، رنگ طبیعی دلنشین تر، جذاب تر و ارزش بیشتری به فرش می دهد که ما را در استفاده از رنگ های شیمیایی بی نیاز می کند.

وی در حال حاضر برای چند تولید کننده فرش گیاهی در اصفهان و تهران، رنگرزی انجام می دهد.

احمدرضا ذاکر اصفهانی تولید کننده فرش گیاهی نیز گفت: از مزایای فرشهایی که با رنگ های گیاهی تولید می شوند می توان به بالا بودن عمر فرش اشاره کرد و هر چه فرش بیشتر پا بخورد زنده تر می شود.

وی افزود: از معایب رنگ های گیاهی هم می توان به بالا بودن زمان تولید (هر رنگ بین 3 تا 5 روز) و هزینه بالا (تقریبا 3 برابر) اشاره کرد و دلایل ذکر شده را عامل روی آوردن درصد زیادی از تولید کنندگان به رنگ های شیمیایی دانست.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۱
حمید حاتمی
-
۰۹:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۱
۰
۰
سلام خیلی خبر خوبی بود لذت بردم از این همه پشت كار و خلاقیت و كشف رمز و راز رنگرزهای قدما واقعا دستمریزاد بنده خوشنویس هستم خیلی خوشحال میشم بتونم از شما در جهت رنگ كردن كاغذ و مركب سازی كمك بگیرم. سپاسگزارم
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها