وزیر امورخارجه ایران در گفتگو با مجله آلمانی اشپیگل با اشاره به توافق هسته ای اظهار داشت که مردم ایران در انتظار دیدن نتایج این توافق هستند.
کد خبر: ۸۹۶۸۷۹
مردم ایران در انتظار دیدن نتایج برجام هستند

به گزارش جام جم آنلاین ، محمدجواد ظریف در گفتگو با اشپیگل افزود: توافقنامه هسته‌ای در ‏صورتی پایدار خواهد ماند که مردم ایران بتوانند نتایج آن را لمس کنند، اگر می‌خواهیم که این توافق در درازمدت پایدار بماند، ‏باید در این رابطه سرمایه‌گذاری شود، زیرا روشن است که مردم ایران می‌خواهند نتایج آن را ببینند.

وی در ادامه افزود:‏ در حال حاضر شاید یکی از بالاترین میزان سود دهی در جهان در ایران وجود دارد.

وزیر امورخارجه ایران در بخش دیگری از این گفتگو تصریح کرد: ما از آمریکایی‌ها فقط یک چیز می‌خواهیم و آن اینکه دخالت نکنند. آمریکایی‌ها باید از ‏ توافق مشترک حمایت کرده و به این امر واقف باشند که معامله با ایران پاک و بدون اما و اگر بوده است.‏ ایران به وظایف خود در خصوص مبارزه با پولشویی و مبارزه با کمک مالی اقدامات تروریستی آگاه و واقف است.

ظریف در بخش دیگری تاکید کرد: ما بیش از ۳۰ ماه فشرده‌ترین مذاکرات را انجام نداده‌ایم که الان بخواهیم با یک سند «توخالی» روبرو باشیم.

وزیر امورخارجه ایران در بخش دیگری از این گفتگو درخصوص اوضاع سوریه به اشپیگل گفت: ما از روی کار ماندن بشار اسد حمایت کرده و مخالف هرگونه دخالت خارجی در امور سوریه هستیم. مردم سوریه باید خودشان در قبال سرنوشت کشورشان تصمیم گیری کنند.

ظریف با بیان اینکه حقوق بشر برای همه ما مهم است، به این مجله آلمانی گفت: ما نگران ستم هایی هستیم که بر جوانان مسلمان و جوامع مسلمانان در جوامع غربی روا داشته می شود.

منبع: مهر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها